Een paardje bij ons op stal word gebruikt bij de lessen, maar er is eén groot probleem: Ze staat nooit stil. Met opstappen loopt ze door, met wedstrijden, enz. Heeft iemand hier tips voor, of weet iemand wat dit is? Is dit gewoon geen geduld of iets anders?
Zeg het maar, een paard dat in de lessen gebruikt wordt krijgt zoveel verschillende ruiters op zn rug dat de oorzaak misschien een beetje lastig te vinden is. Lang niet iedere ruiter is ook consequent genoeg om paard echt halt te laten houden wanneer de ruiter dat graag wil. Kan ook een lichamelijk probleem zijn. Het kan zóveel zijn. Voor tips zou ik toch echt de instructeur raadplegen, want vanuit hier kunnen we niet zien wat er aan de hand is.
Ze word in de lessen alleen gebruikt voor volwassene en gevorderde, en heel soms loopt ze in de ponylessen mee. Instructeur heeft het tuig gecheckt, ligt prima.
cissy
Geplaatst: 31-10-10 13:57
Misschien ligt het tuig wel helemaal niet zo prima en heeft ze rugklachten, een instructeur is geen zadelmaker en ook geen dierenarts. Kan ook een kwestie van opvoeden zijn maar dan moeten eerst alle medische oorzaken uitgesloten zijn.
Mijn pony wilde ook niet stil staan, ben toen begonnen met clicker training dat ging echt super. Bij jou is het wel lastig want het is een manege pony en je kan niet aan iedereen vragen dat ze mee moeten werken met de training. Blijft ze ook niet stilstaan als ze eerst gelongeerd is? Staan ze ook buiten in de wei of alleen op stal? En ik zou ook nog kijken of ze nergens pijn heeft, dat ze dan voor de pijn wil 'weglopen'.
0316Meisjj
Geplaatst: 09-11-10 15:59
denk dat het ook bij de ruiters ligt,, je kunt gevorder zijn,., maar dan hoef je nog niet te kunnen paardrijden;)