Paard mest in zijn staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carbus

Paard mest in zijn staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:25

Hallo,

Misschien een rare topic maar mijn paard mest altijd in zijn staart! Het tilt zijn staart wel op maar gaat dan ergens tegen aan staan zodat alles vast zit aan zijn kont en in de staart!! Het is super vies en de staart is een grote mestplek! Ik heb ongeveer om de week concour en dan was ik dus de staart! Maar de andere week als geen concour heb moet ik haast wel zijn staart wassen omdat het er niet uit ziet en het stinkt gigantisch!! Waarom doet mijn paard dit? en heeft iemand misschien een tip hoe ik mijn paard dit kan afleren?? Hij doet het volgens mij met name in de stal en in de trailer! Alvast bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:47

je hebt wel speciale staartzakken en ander de staart in een vlecht doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:48

Afleren, ben ik bang, zal niet gaan...
Een bandage in de staart in de trailer is een idee.
Wat zo en zo handig is, om de staart regelmatig in te spuiten met anti klit!! Dit scheelt echt met schoonmaken!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:51

Mijn vorige paard heeft dit ook altijd gedaan (en nog steeds). Hij staat gewoon met zijn kont tegen de muur te mesten. Hij heeft ook nog eens een witte staart...
Geen oplossing gevonden. Gewoon regelmatig wassen en moest hij een paar dagen wit blijven dan vlocht ik hem in.
In jouw geval zou ik idd de dag voor een wedstrijd de staart wassen en hem daarna wegzetten met staartzak om. Staartzak pas verwijderen op concour.
Afleren is niet te doen denk ik.

plientjedres

Re: Paard mest in zijn staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:55

Ha ha mijn merrie doet dit met plassen.
Maar die is gewoon laks want die tilt haar staart niet op en graast gewoon door.
Ik denk dat we er gewoon mee moeten leren leven.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:55

Ik heb dit probleem ook met mijn appaloosa met witte staart die 99% van de tijd zwart is.
Ik was de staart regelmatig. Meer doe ik er niet aan, maar ik ga dan ook nooit op concours. Wel voor het eerst les morgen. Dan zorg ik wel even dat ik de staart weer netjes wit heb.
Vrees dat je zoiets niet af kunt leren.

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:01

Oke dank je wel! Bandage om de staart in de trailer is handig voor als ik op concour ga! Want het zit echt vaak van boven tot onder eronder. (icl. staartwortel!) Anti klit kan ik ook nog wel eens proberen.. en vaak wassen, tsja dat moet dan maar want het ruikt soms echt extreem Dank je!

Carbus

Re: Paard mest in zijn staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:27

nog meer tipss?