help met mijn verzorgpaardje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haloa10

help met mijn verzorgpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:43

hoi
kunnen jullie helpen??
ik heb een hele mooie verzorg ruin, maar eerst verzorgde ik het paard alleen maar maar nu rij ik er op.
en het paard had al heel lang niet gereden dus in het begin heel veel bokken.
maar nu doet hij het goed in de bak, maar nu is het elke keer als ik naar buiten ga om te rijden(er is een heel mooi gebied met bossen en water maar ook koeien en zo)dan wil hij in het begin niet en moet ik hem er eerst achteruit in laten rijden om er heen te gaan.
of ik moet hem een tik op zijn kont geven of zo of even afstappen en naar een tijdje opstappen om heb in het eerste stuk te laten lopen. nadehand vind hij het allemaal prima en rijd hij met zijn oortjes naar voren prima mee.
maar weet iemand hoe ik dat anders het beste aan kan pakken want het word niet echt beter.
en hij loopt als hij niet wil ook gewoon achteruit de hele weg terug als het aan hem lag (laat ik niet toe hoor).
hij heeft ook een probleem met koeien en water als hij die tegenkomt word hij heel nerveus en zeker als een koe achter hem aan komt rennen, en dan wil hij er eigelijk alleen maar vandoor gaan maar ik kan hem dan nog wel tegenhouden of zo maar hoe kan ik het het beste aanpakken vooral voor het begin, want als ik hem eenmaal bij de koeien of het water heb lukt het me nog wel om hem naar een tijdje erlangs te krijgen maar ja alle tips die ik kan krijgen zijn welkom.
alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door haloa10 op 25-10-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Re: help met mijn verzorgpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:44

Ik snap er geen fluit van omdat je helemaal geen leestekens gebruikt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:45

Dit is de langste zin die ik ooit heb gezien. Je verhaal wordt beter leesbaar en begrijpelijk als je leestekens gebruikt...

Kan je niet met andere paarden naar buiten om te oefenen?

haloa10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:49

dat heb ik een keer gedaan met een vriendin maar zijn kon maar 1 of 2 keer mee en er staan ook nog een shetje bij maar die trekt kei hard aan het tou dus dat gaat ook niet als ik erop rijd en een 2 jarig paard maar die schrikt ook van vanales en nog wat en bedankt voor het zeggen van leestekens en zo had ik nog nie eens op gelet is het zo beter ?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:26

Je paard wil dus in eerste instantie niet naar buiten en is erg schrikkerig...
Ik raad je aan om eerst vooral in de bak te gaan oefenen. Het draait er vooral om dat je paard jou als leider accepteerd en dus wel door loopt omdat jij het zegt. Dat hij dus niet doet waar hij zin in heeft.

Veel paarden hebben schrik van koeien. Je zal daar gewoon de tijd voor moeten nemen. Laat hem maar rustig kijken maar wees zeker van jezelf en stap met hetzelfde tempo door. Ga niet ineens de teugels heel strak nemen of hem daar weg trekken. Daarmee bevestig je zijn angst.

Succes ermee!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:32

Ik zou een instructeur zoeken, of iig een ervaren iemand die jou kan helpen. Anders kon het wel eens van kwaad tot erger gaan.

haloa10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 23:03

maar in de bak luistert hij geweldig en accepteert hij me ook als lijder maar hij is ook heel eigenwijs en heeft een heel sterk karakten dus misschien komt het daar door maar hij is in het begin niet echt schikerig hij vertikt het gewoon om te lopen en ik weet ook niet waardoor maar als hij eenmaal loopt is alles in orde(behalve als hij de koeien of water tegenkomt dan)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:19

Het klinkt alsof je op de goede weg bent.
Als ik het goed begrijp is het tot nu toe elke keer gelukt om van huis weg te rijden en om langs de koeien te komen? Gewoon zo doorgaan, dan zal het steeds beter gaan.
Bij het van huis wegrijden mag je hem best een tik op zijn kont geven als hij niet verder wil. (en als je het durft) Nog beter is het om flink te drijven op het moment dat je voelt dat hij langzamer gaat, en houd je paard goed rechtuit. Als jij een andere manier hebt gevonden die voor jullie werkt is dat ook goed, het allerbelangrijkste is dat je niet terug naar huis hoeft te gaan.
Als je langs de koeien rijdt, laat hem dan naar de andere kant kijken en inbuigen, dan zal hij niet zo snel wegspringen van de koe. (een paard kan niet zo makkelijk naar de ingebogen kant springen) Probeer te ontspannen, en als je paard harder wil gaan knijp je je handen dicht. Ontspan weer zodra hij daar naar luistert. Veel succes!

En meerennende koeien zijn gewoon eng! }:0 }:0 }:0 }:0 }:0 }:0 }:0 }:0 }:0 ;)

haloa10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 23:23

nou ja bedankt maar als hij niet wil dan helpt het niet als ik hem aanspoor dan doet hij zo moeilijk dat hij dan of achteruit loopt of het negeert dus dan wordt het al sneller een tik of zo maar in het begin lukte het me helemaal niet en toen heeft een vriendin met paard de teugels gepakt en verder geholpen en nu lukt het mij wel met veel moeite en ik ben ook niet echt bang om een tik te geven omdat ik hem nu al goed ken en weet hoe hij gaat reageren maar dan weet ik ook dat ik dan gewoon zo door moet gaan en dan van de koeien ga ik echt proberen bedankt en het is dus wel al iets beter geworden want eerst deed hij het helemaal niet en nu lukt het mij met wat moeite (eh nou ja veel moeite) wel gewoon en dan kan ik op z'n minst buiten rijden want dat vind ik leuker als in de bak