Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chrisje_83 schreef:Heb je ook les? Op wel niveau rijd je?
Past je zadel goed? Past het hoofdstel goed?
chrisje_83 schreef:Wat is er dan qua training veranderd met de zomer en vorig jaar herfst en winter?
Op welke manier rijd je los? Op welke manier pak je op? Wat zegt je instructrise hiervan?
chrisje_83 schreef:Als hij je probleem niet weet kan hij je er ook niet mee helpen. Hij kan je er makkelijker mee helpen dan wij vanachter de PC, maar laat ook wel je zadel en hoofdstel controleren of het goed past, niet knelt o.i.d. Want ook daardoor kunnen ze anders gaan reageren.
lammie2701 schreef:mijn paard heeft ook een poos gehad dat ze minder werklustig was en daardoor de oefeningen niet meer zo makkelijk deed als anders...bij haar was het echter geen geval van rug problemen of slecht passend zadel, maar gewoon simpelweg meer afwisseling wilde in het werken...dus nu doe ik vaak ene keer dressuurmatig rijden, dan een keer freestylen en spelen en bijv. een andere keer weer longeren of een lekkere buitenrit...en hierin wissel ik regelmatig af en ze is nu gewoon weer het vrolijke blije paard wat ze altijd was...
dus kan ook zijn dat de trainingen/beweging die ze krijgt te eentonig is...
JoyCiej007 schreef:lammie2701 schreef:mijn paard heeft ook een poos gehad dat ze minder werklustig was en daardoor de oefeningen niet meer zo makkelijk deed als anders...bij haar was het echter geen geval van rug problemen of slecht passend zadel, maar gewoon simpelweg meer afwisseling wilde in het werken...dus nu doe ik vaak ene keer dressuurmatig rijden, dan een keer freestylen en spelen en bijv. een andere keer weer longeren of een lekkere buitenrit...en hierin wissel ik regelmatig af en ze is nu gewoon weer het vrolijke blije paard wat ze altijd was...
dus kan ook zijn dat de trainingen/beweging die ze krijgt te eentonig is...
Dat kan net zo goed. Maar moeilijke is dat je dat van te voren niet kan weten; je kan medische oorzaken pas uitsluiten als je dit eerst laat onderzoeken.