Mijn uitgangspunt: een paard wat alle ruimte heeft en niet wordt vastgehouden op wat voor wijze dan ook. kan exact aangeven wanneer je te veel druk uitoefent/wanneer het niet leuk is/wanneer je verkeerde signalen geeft.
Ik vind het leerzaam en wel een uitdaging en ik weet dat er meer mensen zijn die er zo over denken.
Daarom kijk ik ook graag filmpjes van mensen die los met paarden werken.
Nu sta ik soms wel versteld van het lef van sommigen. Soms denk ik... oei... ik zou zelf niet tegenover dat paard willen staan. Maar het schijnt toch goed te gaan.
Goed... wellicht ben ik een watje. Maar ik hou wel graag wat afstand... iig als het paard in een 'levendige' bui is of als ik weet dat het paard mij zal gaan testen.
Nu werk ik nog niet erg lang op deze wijze en zijn er ongetwijfeld veel mensen die hier stukken beter in zijn, maar soms verbaas ik mij over bepaalde beelden
'
Zoals bijgevoegd filmpje van passionata.
Ongetwijfeld is de dame duizend keer beter dan ik, maar ik zou om de dooie dood niet in die arena in haar schoenen willen staan.
Ik heb echt het gevoel dat dit geen echt spel is voor de hengst en het lijkt mij erg gevaarlijk.
Ben ik nu zo'n muts en verkijk ik mij daarop?
Misschien dat mensen samen met mij kunnen kijken en vertellen wat zij zien?
Zoals gezegd... de dame in het filmpje is ongetwijfeld geen leek en ik wil geen kritiek uiten.
Alleen de vraag stellen of dit echt spel is??
Denk iig dat dit onder de noemer valt : don't try this at home
http://www.youtube.com/watch?v=qkxBLwLP ... re=related
, Indeed.