Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amalarab schreef:Staat je paard veel meer op stal? Dan lijkt het me logisch aangezien ze in de stal niet zo vrolijk is?
Hoe is haar eet/leefpatroon veranderd sinds de zomer?
tamary schreef:CrossHorse schreef:Wat is hier de bedoeling van?
Troll of andere lastpak. Is al voor getemt.
Paard klinkt als fris door de lager wordende temperaturen. Proberen om toch rust en ontspanning te blijven vragen. Ik weet niet of je scheert/dekens gebruikt, maar misschien is een uitrijdeken handig?
(misschien begrijp ik het weer eens verkeerd
CrossHorse schreef:tamary schreef:Paard klinkt als fris door de lager wordende temperaturen. Proberen om toch rust en ontspanning te blijven vragen. Ik weet niet of je scheert/dekens gebruikt, maar misschien is een uitrijdeken handig?
Ik gebruik alleen na het rijden/longeren etc. een zweetdeken, en wat is het voordeel van een uitrijdeken, als ze vervelend is tijdens het rijden???(misschien begrijp ik het weer eens verkeerd
![]()
Als het heel koud is doe ik wel eens een licht winterdeken op, kan dat niet helpen tijdens het longeren, als een uitrijdeken ook helpt??
Ik blijf altijd rustig ga alijd gewoon weer verder als er iets is gebeurt, ook als dat niet altijd heel makkelijk is.
8nnemiek schreef:Alle paarden worden frisser in de winter, dat is sowieso normaal.
Wat je zou kunnen proberen is wat minder energie te voeren, dus meer hooi en minder brok. En ik zou voor het rijden even losgooien, even lekker los longeren zodat ze even alle teveel aan energie eruit kan gooien.
TJolieke schreef:Ga ook eens kritisch bij jezelf na of ze niet chagrijnig wordt van jouw reactie op haar frisheid. Ben je zelf een beetje bang of hou je haar extra kort als ze wat heftiger doet? Probeer er eens mee te lachen, laat het touw wat langer als je haar uit de wei haalt. Is maar een overweging, je zult zelf weten of dit op jou van toepassing is.
CrossHorse schreef:ellepel schreef:heeft je paard buiten een deken op?
zo nee dan kan het zijn dat je paard het toch koud heeft en daardoor zo druk is
ze krijgen buiten wel voldoende eten?
Ze krijgen zat eten buiten, hebben een wei die helemaal vol staat met gras, dus daar licht het niet aan.