Nou... 1 maal daags is nog niet eens te doen.
Het is de eerste keer gelukt met veel geduld, belonen als ik dichtbij het oog mag komen, etc, maar nu na 3 dagen staat hij al verschrikt te kijken als ik die tube in mijn handen heb en krijg het er niet meer in.
Heb al hulp gevraagd met vasthouden, maar dat is helemaal geen optie eigenlijk, Hoe meer je hem vast houd des te harder hij gaat vechten. Hij knijpt zijn oog dicht, schud met zijn hoofd, plet mijn vriend tegen de wand als die hem vast wilt houden. Blijft rondjes draaien, houd zijn hoofd omhoog. Kortom, het is dat hij heel lief is ingesteld, anders had hij al tegen het plafond gezeten en wij ver uit de stal...
Het stomme is, ik mocht wel altijd aan zijn oogjes komen, heb ik ook geoefend ging altijd goed. Maar het zalven vind hij echt verschrikkelijk. Het zal ook wel zeer doen natuurlijk.
Het moet toch echt gezalfd worden, word een beetje sip hiervan, wil wel dat zijn oog geneest!
Hoe doen jullie dat met de moeilijk te zalven paarden?
echt he, alles is zielig tegenwoordig

.. Sielugh..
Ik was m'n handen goed, doe een kloddertje zalf op m'n vinger en kan het dan zo een beetje aan de binnenkant van zijnonderste ooglid smeren!!
Ik zalf iedere dag tig oogjes op het werk, maar een hond of kat is toch even een heel stuk makkelijker