Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liesenlizzy schreef:de eerste 3 pony's die ik kocht, kende ik van de manege en had ik al een band mee (gehad). De 4de kende ik via kennissen en toen ik hoorde dat ze hem wilde verkopen, heb ik hem gekocht. En de 5de, tsja, ik hou van vlekken en ik hou wel van koudbloederige types, en deze stond toen op de paardenmarkt, dus ja, heb ik die gekocht omdat ik er voor viel![]()
Anoeska schreef:Als je echt een onbekend paard koopt, dan weet je het eigenlijk toch nooit echt. Je gaat een keer kijken, als het bevalt nog een keer. En dan moet je een keuze maken. Voor mijn gevoel weet je dan eigenlijk niet echt hoe zo'n paard in elkaar steekt. Het blijft een beetje een gok.
Ik geloof zelf niet zo in een 'magische' band/klik die er ineens is. Ik denk dat zoiets ontstaat door de tijd heen. Je bouwt iets op met een paard, door ermee te werken/ermee om te gaan.
LuffB schreef:Wel ben ik een voorstander (voor als je beleerde paarden koopt, of ze nu groen of ZZ lopen) ze een proefmaand te hebben of iets. Ten eerste is het zo dat als de eigenaar hier niet mee instemt, je haast altijd zeker kan weten dat er iets niet klopt met het paard (gedrogeerd, blessures, slecht karakter) en je bent altijd veilig. Mocht het nu niet goed samenwerken zijn, tussen jou en het paard, kan je hem altijd terug brengen.
En nooit het eerste paard kopen dat je bekijkt. Altijd eerst verder kijken en dan eventueel nog eens terug gaan.
muc schreef:LuffB schreef:Wel ben ik een voorstander (voor als je beleerde paarden koopt, of ze nu groen of ZZ lopen) ze een proefmaand te hebben of iets. Ten eerste is het zo dat als de eigenaar hier niet mee instemt, je haast altijd zeker kan weten dat er iets niet klopt met het paard (gedrogeerd, blessures, slecht karakter) en je bent altijd veilig. Mocht het nu niet goed samenwerken zijn, tussen jou en het paard, kan je hem altijd terug brengen.
En nooit het eerste paard kopen dat je bekijkt. Altijd eerst verder kijken en dan eventueel nog eens terug gaan.
Dat vindt ik echt onzin, ik zou nooit mijn paard een maand op proef geven. Dan komen ze maar 30x kijken maar mijn paard gaat niet het erf af.

. Dat was dus geen klik met het paard 
).