Mijn paard speelt met mijn voeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaa

Mijn paard speelt met mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:05

Als ik in de wei kom dan kijken mijn 2 paardjes en als ze zien dat ik een halster bij mij heb gaan ze allebei op de vlucht de ene heb ik altijd snel te pakken maar de andere niet. Ze blijft maar rond lopen en staat mij dan op afstand uit lachen of fier rond mij te lopen met haar staat omhoog, ik wil haar niet lokken met een koekje want dan lijkt het of ik haar gedrag goed keur. Ik blijf altijd volhouden tot ik haar heb soms heb ik haar in 10 min soms pas over een uur wanneer dat ze voledig moe is gelopen en eigelijk niet meer echt kan rijden. Iemand tips ?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:10

?? Paard speelt met mijn voeten ??

Daar had ik een heel ander topic bij verwacht dan dat je je paard niet uit het land kunt krijgen en je paard daar een spelletje van maakt. :+

Hierover is op dit moment al een topic aan de gang met daarin heeeeeeeeeeel veel tips om dit op te lossen......

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:11

komt ze wel naar je toe als je geen halster hebt?
kun je het halster niet ergens aan de ingang van de wei hangen/leggen zodat ze het niet ziet...dan de wei ingaan en haar zo aan de hand meenemen tot waar het halster is en het zo aandoen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:11

Is 'met m'n voeten spelen' niet vlaams voor 'in de maling nemen' of zoiets?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:12

Anoeska schreef:
Is 'met m'n voeten spelen' niet vlaams voor 'in de maling nemen' of zoiets?

:j

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:13

MMares schreef:
kun je het halster niet ergens aan de ingang van de wei hangen/leggen zodat ze het niet ziet...dan de wei ingaan en haar zo aan de hand meenemen tot waar het halster is en het zo aandoen?

Zonder halster kan ik haar gwn aaien enzo. Maar haar zonder halster mee nemen lukt niet

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:13

@Anoeska: ja daar kan je het wel mee vergelijken
een tippische vlaamse uitspraak :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:14

Tessaaaaaa schreef:
MMares schreef:

Zonder halster kan ik haar gwn aaien enzo. Maar haar zonder halster mee nemen lukt niet

hmm...en kun je haar niet gewoon met geduld aanleren dat halster niet per definite betekend werken, maar bijvoorbeeld eens gewoon verzorgen en verwennen en dan terug op de wei zetten?
Dus haar leren dat halster ook nog andere mogelijkheden heeft...
Hiervoor ga je wel veel tijd en geduld moeten hebben... dus niet oefenen vlak voor je les hebt

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:17

Tessaaaaaa schreef:
MMares schreef:

hmm...en kun je haar niet gewoon met geduld aanleren dat halster niet per definite betekend werken, maar bijvoorbeeld eens gewoon verzorgen en verwennen en dan terug op de wei zetten?
Dus haar leren dat halster ook nog andere mogelijkheden heeft...
Hiervoor ga je wel veel tijd en geduld moeten hebben... dus niet oefenen vlak voor je les hebt[/quote]

Nee ik heb het al geprobeert om eens een eindje rond te stappen borstelen en dan terug in de weide, nog lukt het niet en het gaat steeds minder makkelijk om haar te krijgen

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:19

hmm..eerlijk gezegd weet ik het dan ook niet meer...
ik heb hier ook nooit niet echt problemen mee gehad dusja...
waarschijnlijk staat er hier nog wel ergens een topic van zoals jes_sira zei dus misschien kun je daar nog eens naar zoeken en de tips proberen

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:22

MMares schreef:
hmm..eerlijk gezegd weet ik het dan ook niet meer...
ik heb hier ook nooit niet echt problemen mee gehad dusja...
waarschijnlijk staat er hier nog wel ergens een topic van zoals jes_sira zei dus misschien kun je daar nog eens naar zoeken en de tips proberen

Ik heb al gekeken maar vond niks echt bruikbaars.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:24

ik zal ook nog eens kijken, moest ik iets vinden dan geef ik je de link door

Chubby

Waarom geen voertje? Je beloont ze niet voor het weglopen, je beloont ze voor het komen. Mijn weglopert krijgt een stukje appel/ wortel/ wat lekkers als ze komt en als ze haar halster aan heeft. Ik word tegenwoordig direct begroet en ze komt graag bij me!

Cassidy

Ojajoh

Re: Mijn paard speelt met mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:29

paard associeerd blijkbaar het halster met iets wat ze moet doen wat ze niet leuk vind.......

als je haar uit de wei haalt wat doe je dan allemaal met haar

loop dat beeld eens na, en probeer te achterhalen wat ze niet leuk vind

een paard lacht je overigens niet uit hoor......zo clever zijn ze niet en zo zit hun denkwijze ook niet in elkaar :n

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:49

Chubby schreef:
Waarom geen voertje? Je beloont ze niet voor het weglopen, je beloont ze voor het komen. Mijn weglopert krijgt een stukje appel/ wortel/ wat lekkers als ze komt en als ze haar halster aan heeft. Ik word tegenwoordig direct begroet en ze komt graag bij me!

Ik vind als ik elke keer als ik ze wil vangen iets moet geven dat ze veel te dik gaat worden en ze staat al vrij zwaar

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:50

ikdoemaarwat schreef:
paard associeerd blijkbaar het halster met iets wat ze moet doen wat ze niet leuk vind.......

als je haar uit de wei haalt wat doe je dan allemaal met haar

loop dat beeld eens na, en probeer te achterhalen wat ze niet leuk vind

een paard lacht je overigens niet uit hoor......zo clever zijn ze niet en zo zit hun denkwijze ook niet in elkaar :n

ze denkt altijd als ik haar halster aandoe dat ze moet werken soms is dat zo soms is dat niet zo en denk dat het daarom is

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:55

Van een stukje appel word een paard niet dik... van een handje bix wel en snoepjes maar appel niet.. ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:56

Van één snoepje wordt ze echt niet dik hoor.

Mijn oude paard liet zich ook lastig vangen, maar voor een klokhuis deed ze alles.

Mijn huidige paard krijgt altijd zijn broodje met medicijnen direct nadat ik hem uit de wei gehaald heb. Die komt dus altijd gelijk aan het hek staan. Makkelijk hoor! :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:01

Als een dagelijks stukje appel/ wortel/ biksje je paard al dik maakt, dan moet je wellicht zijn voedingsschema en training wat aanpassen.

Je kunt ook evt. met een clicker gaan werken als je echt geen voertje wilt geven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:42

en als je met alleen een touw naar haar toe gaat? die sla je dan om de hals.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:48

PBA_ schreef:
en als je met alleen een touw naar haar toe gaat? die sla je dan om de hals.

Lukt ook alleen maar als je in de buurt kunt komen. Denk zomaar dat de ts geen ervaring heeft met lassowerpen :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:15

nee maar een touw kan je bijna in je zak stoppen en blijkbaar kan ze zonder halster naar haar toe lopen, vandaar.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:55

PBA_ schreef:
nee maar een touw kan je bijna in je zak stoppen en blijkbaar kan ze zonder halster naar haar toe lopen, vandaar.

Nee ook al geprobeerd ze rent gwn weg

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:10

Soms hebben die van mij ook zin om te gaan lopen/rennen (meestal komen ze heel blij aanlopen). Ik blijf gewoon achter ze aanlopen. In het begin zullen ze dan weg blijven rennen,maar na een tijdje is dat spelletje niet leuk en kan je ze zo pakken. Werkt hier altijd :)