redelijke prijs voor deze stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauranne

redelijke prijs voor deze stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:42

hoi!

zou iemand een redelijke prijs kunnen geven voor huur van een paard in volgende stal? paard wordt dus niet van mij, maar wordt wel enkel door mij bereden en verzorgd.
De eigenaar komt morgen met een voorstel en ik wil weten of hij te veel vraagt of niet.

situatieschets paard:
- 20 jaar
- ruin
- recreatiepaard door peesprobleem
- vroeger crosspaard/dressuurpaard
- 1m75
- enige paard dat niet door iemand van zijn familie bereden en verzorgd wordt

situatieschets stal ;):
- stal met weide, veel weidegang
- stal aan huis eigenaar
- weide bruikbaar als piste in zomer
- in wijk buiten stad (ong. 15 km van deftig stadje, heel landelijk)
- da en hoefsmid inbegrepen
- voer, hooi en stalbedekking inbegrepen
- gebruik materiaal inbegrepen (tuig ed)
- geen echte piste, poetsplaats, solarium, trainingsmolen of dergelijke
- gebruik elektriciteit en water inbegrepen
- stal uitmesten niet zelf doen

extra:
- lrv in de buurt
- wandelpaden niet uitegebreid maar voldoende mogelijkheden

alvast bedankt!
xxx

Sabinee__

Re: redelijke prijs voor deze stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:44

Zonder echte bak - kan je in de winter dus niet rijden?
Er zijn weinig uitrijmogelijkheden ook begrijp ik ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:48

een oud paard waar je niet teveel mee kan doen op een privé stal met weinig faciliteiten, lijkt me 50,- wel genoeg per maand als bijdrage.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:50

Daar krijg ik mijn paard niet een maand mee door hoor! Denk alleen al aan strooisel (vlas, stro) hooi/kuil, krachtvoer......... € 100,= lijkt me reeëler!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:53

Zoals ik het begrijp ga je een paard van iemand anders rijden, deze persoon betaald het stalgeld.
Het paard is al 20 jaar oud met een oude blessure, op het rijden in de wei na kun je er eigenlijk niet trainen. Heeft de eigenaar niet genoeg tijd om het paard zelf te rijden/ verzorgen?
Ik zou hier niet zo veel geld aan gaan uitgeven, eigenlijk niets dus.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:54

Ligt eraan wat je nog met het paard kan/mag doen.
Als je er alleen maar 2 keer per week op mag rijden en dan ook nog minimaal, wegens die pees blessure, dan mag de eigenaar blij zijn dat het dier aandacht krijgt.
Mag en kan je meer, mag je b.v les gaan nemen, lekkere buiten ritten maken en dat meerdere keren per week, dan mag het natuurlijk wat meer kosten.
Moet je er ook meer dingen doen op stal, zijn box uitmesten, voeren enz. dan gaat dat al van de kosten van de huur af zeg maar.
IK denk dat je zo direct nog een keer moet reageren in je topic als je echt weet welke voorwaarden er aan zijn verbonden en wat je precies moet gaan betalen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:54

Linky, ze heeft het over huren van een 20 jarig privé paard, die ook nog eens een peesblessure heeft. Die man mag blij zijn dat er iemand voor dat paard wil zorgen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:55

Ik denk dat iemand blij mag zijn dat zijn paard van 20 door iemand vertroeteld wordt,persoonlijk zou ik niets rekenen maar dan mag je wel uitmesten en evt meehelpen met stalklusjes. ;)
Vind niet dat er geld voor gerekend mag worden.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 10-09-10 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:56

50 a 75 lijkt me meer dan zat?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:12

Ik zou er zelf niet veel voor betalen, zeker omdat er geen rijbak is en naar wat ik begrijp het paard een blessure heeft gehad waardoor er niet heel veel meer mogelijk is. Ik zou zelf tussen de 50-75 gaan zitten, maar vraag me af of er veel animo voor zou zijn.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:17

wat er met je paard is heeft geen betrekking op de kosten van een stal.
als mensen daar naar moeten kijken is het geen doen, iedereen gewoon de zelfde kosten,
enige wat kan verschillen is pony of paarden stal.
maar als er geen bak is? dat valt dan wel tegen natuurlijk.

ik zou er totaal niet veel voor uitgeven,
max. 100 euro maar dat is nog veel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:10

ik zou er max 50 euro aan geven.
als een paard aan huis staat kost die niet zo gek veel aan stalgeld, plus idd een ouder paard met een blessure, dus intensieve dressuuroefeningen of springen kun je er al niet meer mee doen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:52

Ik snap het niet zo goed? Je wordt dus gewoon bijrijder in feite? Of enige rijder van het dier en staat op een stal en die vraagt een bijdrage?
Nou eerlijk is eerlijk, gratis, beste man mag blij zijn dat het dier vezorgd wordt en in beweging gehouden wordt, want als hij dat zelf moet doen kost het hem nog een duit tijd ook nog..
Er zitten beperkingen aan het bijrijden lees ik zo, want een paard met een peesblessure mag een hoop niet meer.

Of bedoel je, je mag dat paard in zn geheel huren en op een stalling naar wens zetten, alleen je wordt geen eigenaar?
Dus je verplaatst het dier naar eigen keuze van stal?
Sja, dan is sam sam van de kosten heel netjes in dat geval..tenzij je het dier laat staan waar die al staat, wat dus een goedkope oplossing is.

Enfin, nogmaals, ik snap je verhaal niet zo..als ik het beter begrijp, kan ik je vast ook beter antwoord geven ;)

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:54

dus: ik zou het paard mogen rijden en er alles mee mogen doen, zij voeren, mesten stallen uit, zorgen voor stalling en weidegang.
maakt me niet uit hoe je het noemt, ik weet gewoon totaal niet hoeveel ik redelijk moet vinden :s

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:10

aha op die manier, dan ben je dus gewoon eeb bijrijdster :) Dat moest ik even weten.
Het dier heeft een blessure, dus het komt gok ik meer voor dat je hem geen beweging lunt geven dan wel, dus dan is een lage prijs logischer.
Wat je bv zou kunnen voorstellen is dat de hoefsmidkosten op jou komen te vallen. Is eens per 8 weken, gok met speciaal beslag dat paard, zon 95euro?

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 22:02

het paard heeft een blessure, maar zolang er geen wedstrijden mee gereden worden en hij niet aan de cross meedoet is er geen probleem :) ik zou liever een maandelijkse prijs afspreken, hoefsmid kan nogal variëren ;)
60 euro per maand goed? te veel/te weinig/...?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:08

En hoe vaak kan je reëel rijden in de week zonder dat de peesblessure gaat opspelen? Kun je gaan lessen, of is dat te zwaar? Wil je dit paard, of wil je meer? Denk dat je goed moet bedenken of je dit echt wilt, zo ja dan is dat natuurlijk prima :-). Daar je zegt dat je geen wedstrijden kunt rijden denk ik dat je ook niet voluit een uur kunt rijden, dus je moet aanpassen qua wat je vraagt van het paard. Als dat zo is dan geeft dat niet, maar is het wel iets dat je je moet realiseren. In de winter zullen de rijmogelijkheden zeer beperkt zijn, en dan kan het wel eens een lange winter worden.

Als je ambities hebt met rijden vind ik dat je beter een verzorgpaard kunt zoeken waar je al dan niet iets voor betaalt, maar wel meer mogelijkheden hebt. En dan zijn die er zeker te vinden. Ik heb al mijn bijrijders nooit iets laten betalen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:45

Ok, zelf vind ik 60 teveel, vooral omdat het paard aan huis staat en die man anders toch zelf zn paard had moeten verzorgen.
Je kan niet rijden op stal zelf, enkelt zomers..dus winters naar buiten, wat ook niet erg spectaculair is maak ik op uit je berichtje.
Met betalen is niets, helemaal als je er niets voor hoeft te doen, enkelt rijden en plezier maken. Denk in dit geval dat 35euro pm heel nobel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:48

Hoe vaak in de week ga je? Als de eigenaar de verzorging en het beweging geven vertrouwd dagelijks aan jou uit handen kan geven, dan zou ik er geen cent voor geven.
Persoonlijk vind ik elke euro teveel voor zoiets. Eigenaar mag blij zijn dat jij zoveel tijd in zijn oude paard wilt steken.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:52

Excuses, ik dacht dat het je eigen paard was die daar in pension kwam................ :o
Voor een verzorgpaard hoef je natuurlijk niet te betalen, blij toch dat er iemand voor het dier zorgt?