Ik heb een 2jarige haflinger in juni word hij 3. Maar de laatste tijd word die sterk en vervelend. Het poetsen, hoeven optillen halster om doen allemaal geen probleem. Maar het stilstaan enzo hij heeft helemaal geen geduld. Hij gaat dan bokken steigeren en met z'n voorbenen slaan. Door het niets doen word die vervelend maar nu begin ik gewoon in de longebak met hem te longeren zonder longeerlijn. Dat gaat wel goed maar voordat je daar bent pfuuuhhh wat een gedoe. Weten jullie hoe ik zoiets kan oplossen? Hij is verder super lief en je kan alles met hem wassen enzo gaat ook goed. Maar dat stilstaan en na de wei en terug na stal brengen. Terwijl ik hem als veulen/jaarlinger al heel veel gepakt heb, als jaarlinger zelfs wel eens een paar keer een stukje gaan wandelen enzo en toen ging het super.
Ik hoef geen commentaar te horen en te horen dit doe je fout ofzo ik vraag alleen hoe ik hem kan leren ophouden met slaan met z'n voorbenen enzo.
Voor sommige paarden is het pas duidelijk dat je het gedrag echt niet ok vindt als je ze een linkse directe verkoopt, bij anderen is het voldoende om een wenkbrouw op te trekken.
). Op den duur worden ze dat wel beu.