Shet trapt pony in zijn stal

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Heza_Yankee

Shet trapt pony in zijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 21:38

Sinds kort heb ik een shet voor onze dochter en als gezelschap voor mijn pony. Beide zijn ruin. De shet is 5 en de pony is 16. We hebben ze samen op het land gezet en dat gaat helemaal goed. Absoluut geen problemen. Ze staan gewoon lekker te grazen en ook zelfs neus aan neus. Nu wil ik de shet bij mijn pony in zijn stal zetten. We hebben ze bij elkaar gezet en in eerste instantie ging het goed. Er lag op 2 plaatsen hooi en beide gingen aan een eigen kant staan eten. Toen liep de shet richting mijn pony en begon hem te trappen omdat hij zijn hooi wilde. Helaas is mijn pony niet dominant dus die schrok en liep weg. De shet is toen aan het hooi van mijn pony begonnen en mijn pony ging naar het hooi van de shet. Weer ging het goed totdat de shet bedacht dat hij het hooi aan de andere kant weer wilde. En weer trapte hij mijn pony. En niet een klein trapje, maar voluit met 2 benen en achter elkaar. Ik heb toen keihard boos zijn naam geroepen en toen hield hij op. Ik heb hem uit stal gehaald en een nachtje in een andere box gezet omdat ik het niet aandurfde om ze zonder toezicht een nacht samen te laten. De volgende dag weer geprobeerd en nu het hooi op 1 plek een beetje verspreid neergelegd. En dat begon eigenlijk heel goed. Zelfs neus aan neus stonden ze te eten. En opeens krijgt de shet het weer in zijn bol en schopt mijn pony weer. Deze keer tot bloedens toe. Ik heb hem een schop onder zijn kont verkocht en toen hield hij uiteraard op.

Ik heb tot eind van deze maand de kans om ze samen te laten wennen in 1 box. De box is groot genoeg voor mijn pony en shet samen. De optie van een andere stal voor de shet zit er niet in want die is er gewoon niet. (De "nacht" stal die ik nu voor de shet gebruik is tot eind van de maand beschikbaar). Ik zou zo graag zien dat ze het samen uiteindelijk goed kunnen vinden want dan kunnen ze tenminste de hele dag het land op samen (mijn pony kan niet alleen staan vandaar de shet erbij zodat ze wel de hele dag buiten kunnen staan) en 's nachts op stal.

Wie weet hoe ik de kans van slagen het best kan aanpakken. De shet is gewoon erg dominant en mijn pony absoluut de ondergeschikte. Dat is op zich geen probleem, maar dat de shet trapt is wel een groot probleem. Hoe kan ik hem het best het trappen afleren? Wie o wie kan me met goede raad helpen?

Wees niet bedroefd om alles wat je niet hebt, maar wees blij met de dingen die je wel hebt.

Tigra_

Re: Shet trapt pony in zijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:47

Ja dat is een probleem. Zelf er tussen springen heeft weinig zin dit moeten de paarden zelf onderling uitvechten. Ik kan helaas geen tips geven. Want ik zou ze dus afzonderlijk stallen. Vind namelijk 2 paarden in een te kleine ruimte nooit echt goed. De onderdanig kan gewoon geen kant op en vangt de klappen.
Dan kun je wel een ruime stal hebben maar ze kunnen elkaar dus toch niet genoeg ruimte geven.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:53

Had dit probleem ook, was gelijk over toen ze naar een uitloopstal verhuisden... Was dus echt een ruimteprobleem, pony's zijn dikke maatjes dus dat was het probleem niet....

Divaali

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:11

Zolang de andere pony de ruimte heeft om weg te lopen, komt het wel goed. Maar als er te weinig ruimte is, waardoor de pony in de schop ruimte van de shet blijft word het moeilijk.

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie