Alvast bedankt!
Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby
Kim90 schreef:idd even een tandarts bezoekje regelen, weet je iig dat dat het niet is.
Verder even experimenteren met een stang bitje ( ligt heel stil in de mond )
Een wat dunner dubbel gebroken bitje, voor als het paard de dikte te dik vind.
En een bitje met tongboog, omdat het paard druk op de tong misschien vreselijk vind.
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2610005
Dit heb ik allemaal ook bij mijn paard geprobeert die ook zo zat te klooien met zijn bit, en uiteindelijk hebben we nu een extra dun dubbel gebroken bitje, waar ik hem het fijnst op vind lopen en hij ook niet meer mee rommelt in de mond.
Als hij dan nog rommelt kun je een keer bitloos proberen.
Kim90 schreef:daar zijn veel misverstanden over, een ongebroken bitje is het zachtst en stilst in de mond.
DiamondHorse schreef:Tanden ontbloten op de manier hoe hij dat doet heeft niets met tanden of bit te maken, laat je niet in de verleiding brengen om daar mee te gaan experimenterenDit gedrag komt ten alle tijden voort uit spanning, je geeft al aan dat het diertje een peesblessure heeft, vermoedelijk is hij ook scheef waardoor hij waarschijnlijk allerlei blokkades heeft ontwikkeld, ik zou straks als ik jou was beginnen onder begeleiding van goede instructie, om dit diertje eerst een recht te gaan richten, zodat hij eerst eens in balans kan gaan lopen (ipv met heel zijn gewicht op jou hand te gaan hangen
) Door zo vreselijk op de voorhand te lopen zal hij nooit zijn gewicht mooi over 4 benen kunnen verdelen, waardoor er tweederde van zijn gewicht (en jou gewicht erbij) op zijn voorbenen neerkomt, (vandaar waarschijnlijk ook de peesblessure! Sluit eerst alle blokkades uit die er eventueel in het lijf kunnen zitten, voor dat je naar ander harnachement grijpt! Succes
GylkeM schreef:Nu dat je zei dat hij meer op z'n voorhand loopt, komt het dan ook daardoor dat ie op rechts altijd over z'n schouder valt? Hij heeft dit enkel op rechts, niet op links. Als je hem bijvoorbeeld mooi door de hoeken wil rijden, valt ie telkens over zijn schouder naar binnen toe. Rechts is sowieso wel zijn moeilijke kant wel.
Kim90 schreef:En ik ben geen voorstander van bitloos, alleen als het niet anders zou kunnen.
Revanches schreef:En de TS helpen aan mogelijke tips indien je deze ook geven kunt...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers