Verlatingsangst bij mijn paard

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Roxsann

Verlatingsangst bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 15:59

Mijn paard heeft altijd samen met een ander paard op de wei gestaan, als er gereden werd gebeurde dit ook vaak samen. Als je haar alleen van de wei haalde kon ze wel eens hinniken en iets nerveus zijn, maar ze was wel handelbaar ook met rijden.
Een jaar geleden zijn beide paarden samen naar een andere stal verhuisd. Ze werden ook hier weer samen in een weide gezet zodat ze langzaam aan de anderen konden wennen. Ze staan nog steeds samen in de de paddox en bij de rest als ze in de weide staan.

Als je haar uit de weide weg haalt en haar op stal zet op te poetsen en op te zadelen dat raakt ze helemaal van streek. Steigert in stal, blijft rondje draaien, ze is echt onhandelbaar. Laatst hebben we haar met 2 man sterk buiten in de rijbak moeten zetten zodat ze het andere paard wel kon zien.

Dit zelfde geld als je haar als laatste buiten zet, dan raakt ze ook helemaal van streek of als de ander gaat rijden en ze staat alleen in de stal. Als de andere paarden binnenstaan is ze rustiger, ze kan dan wel eens hinneken.

Ik vind dit zo jammer want hierdoor heb ik vaak geen zin om te gaan rijden als die andere er niet is. Ik raak hier zelf door geirriteerd en dit werkt ook niet.
Heeft iemand tips voor mij!!!!

Ditmer

Re: Verlatingsangst bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:13

Tjah ik herken dit probleem wel wat. Het enige wat je hier kan veranderen is jou paard niet meer bij dat andere paard neerzetten. En in de wei ook niet meer gezamelijk. Ik had het ook met een paard en zijn broertje(broederliefde) zijn broertje is 2 weilanden verder gezet. Probleem is opgelost, hij kan hem nog wel zien maar doet niet meer zo dom. Het is nu weer een schat van een paard. Hoop dat dit ook voor jou kan.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:04

Ja idd, de enigste oplossing in dit geval is "losweken" van elkaar :D ! Dat zal je echt even de tijd moeten geven en goed doorzetten en dan zal je zien dat je paard zich weer meer op jou gaat richten ipv op het andere paardje! ;)

*Goed rijden kan je niet kopen, je moet het jezelf moeizaam eigen maken*
**Wilma NMK 2006 Elite/Sport v. Koss x Cabochon**
**Lavita DH v. Dream Boy x Koss **

Nano05

Re: Verlatingsangst bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:09

Wat herkenbaar! Ik heb thuis vier paarden staan, staan allevier samen, maar helaas, 2 zijn er net een siamese tweeling en niet uit elkaar te krijgen, pfff.. wordt er vaak zo nerveus van, helaas kan ik ze niet "losweken" van elkaar.

Wou dat ik een oplossing wist, maar helaas...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie