scheinheilig of verveeld paard??

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

droversrun

scheinheilig of verveeld paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 20:16

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 5 maanden een heerlijke en lieve fries in mn bezit.
Hij is echt helemaal geweldig en super aan mij gehecht, hij doet alles braaf en leert super snel.
Toen ik hem net had kon ik hem met alles en iedereen samen zetten ookal verstootte andere paarden hem,
het maakte hem niks uit dan ging die wel in z'n eentje staan vonden ze hem wel aardig dan vond die dat ook prima.. Ideaal dus!
Maar sinds die nu een paar dagen binnen staat (vanwege het slechte weer mogen ze hier niet naar buiten als het geregend heeft)
valt die alle paarden aan die langs hem komen of die bij hem in de buurt komen. Hij doet het alleen als ik er niet bij ben dus
ik kan hem er ook niet voor straffen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat hij nog jong is en zich verveeld in stal maar ik heb nu een bal in z'n stal opgehangen en daar doet hij niks mee en hij is nu weer het hele weekend buiten geweest maar vandaag heeft die weer een paard gebeten. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet?

Iemand tips?!

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:29

Zit net even je profiel te checken, mooie fries!!

*Is hij nog hengst of nog niet zo lang gelee geruind?
Het probleem uit eigen ervaring is namelijk dat jonge hengsten en net geruinde paarden (ook de jonge merries hoor)
gewend zijn buiten te zijn en ineens moeten blijven op stal met zo'n 9m2 ruimte ze moeite hebben met wennen,
de sociale orde missen en dus kattekwaad uithalen om te kijken tot hoe ver ze kunnen gaan.

*Een bal in de stal ophangen lijkt leuk maar als hij niet gestimuleerd wordt om er mee te spelen dan zal het heel lang
duren eer hij het gaat proberen. Als je met hem op stal ben kun je proberen hem uit te nodigen samen met de bal spelen
(vrijheidsdressuur beginselen).

*Een paard hoort niet in een stal, we kunnen er niets aan doen maar hoeveel uur komt je paard per dag uit zijn stal?
Houdt er rekening mee dat 1 uur p/dag uit de stal niet genoeg is om beginnende gedragsproblemen te stoppen en verergeren
tegen te gaan.

Dus misschien als je iets meer info hebt over hoe je paard zijn dag eruit ziet kan ik je meer vertellen.

My sweethearts are: Borivage (alias Bo), Mystical Madness (alias Mysti), Kasper en Dreamers Apparition.

~Apparition's Photography~ for Horse & Hound

Kiiimy

Re: scheinheilig of verveeld paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:49

pf ik heb net hetzelfde voor met mijn paardje :s heeft net ook weer een paard gebete en gestampt tot bloedes toe, gistere ook weer .. en vroeger was hy ook super braaf bij andere en kon het hem niet veel schelen en nu opeens valt die ook andere paarden aan bij hem op de wei enz .. uiteindelek heeft hy gewoon geen wei meer :(
kdacht al aan te weinig aandacht/weinig rijden deze laatste 2 weken, maar ik ben ziek dus mag ook savonds niet naar hem toe gaan en ik zie het zelf ook noojt ik moet het altijd maar van andere aanhoren terwijl ik er niets aan kan doen .. :s
khoop dat je ook snel een oplossing vind , laat het me dan weten, want ik weet ook niet meer wat er aan te doen ..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie