Mijn pony van de week, was super braaf bij de hoefsmid (is in het verleden wel eens anders geweest). Ze was ontzettend braaf en stond netjes stil (terwijl ze even daarvoor toch wel wat onrustig was) en vervolgens tijdens het bekappen en beslaan heeft ze bijna de hele tijd staan te smakken en mij staan te likken over mijn handen. Wat kan dat betekenen? Is dat een soort teken van onderdanig?
leootje14
Geplaatst: 08-09-10 15:46
ja volgens mij wel.. bij een join up is dat ook een teken van onderdanigheid
bij een join up is het idd onderdanigheid. mijn verzorgpaard doet het ook vaak als ik met m wandel, dan houd ie zn hoofd naast me en loopt de hele tijd te smakken en te likken
Misschien had ie toevallig een zouttekort? Of hij dacht ik probeer het eens een keertje en het beviel hem goed, mijn paardje houd er ook van om aan je te zitten/likken..
Zout te kort dan likt ze aan meer dingen als dat ze alleen ontspannen bij de smid staat. Paarden met een zout tekort likken altijd aan je handen als dat kan, meestal. Maar een zoutblok in stal kan nooit kwaad, meeste paarden gebruiken hem toch alleen als ze hem nodig hebben.