Gapen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dilan1993

Gapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 15:59

Hoi allemaal

ik heb een arabisch paardje van 4 jaar. Hij is sinds een week ruin, dus heeft nog wel wat hengstenstreken. Zo bijt hij in het halstertouw tijdens het poetsen of hij bij naar mij als ik m aan het halster leidt. Ik corrigeer dit dan, maar hierna gaapt hij altijd een paar keer. Is dit nou gewoon toeval of doe ik iets waardoor hij gaat gapen??

_Tara_

Re: Gapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:00

Voor zover ik weet is gapen een teken van ontspanning :P

Diesel <3

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 16:06

_Tara_ schreef:
Voor zover ik weet is gapen een teken van ontspanning :P

ja, dat dahct ik ook altijd, maar het lijkt mij toch niet echt ontspannen als ik steeds m duidelijk maak dat iets niet mag _O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:10

Mijn fjord(4jaar) doet het voor het moment heel vaak, ook tijdens het rijden, als we in de wei zijn, eigenlijk overal :P
Ik heb zo het idee dat het komt door de wolfstandjes die uitkomen, dat kan ik zien, de ene kant is al een aardig stuk, de andere nog een bobbeltje.
Kun je kijken of er tandjes uitkomen? Ze kunnen er last van hebben en ik denk dat het daar vandaan komt.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 16:11

Aria_zz schreef:
Mijn fjord(4jaar) doet het voor het moment heel vaak, ook tijdens het rijden, als we in de wei zijn, eigenlijk overal :P
Ik heb zo het idee dat het komt door de wolfstandjes die uitkomen, dat kan ik zien, de ene kant is al een aardig stuk, de andere nog een bobbeltje.
Kun je kijken of er tandjes uitkomen? Ze kunnen er last van hebben en ik denk dat het daar vandaan komt.

dat zou het kunnen zijn, zal eens gaan kijken, dankje :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:13

Ik hoorde gisteren, dat er een stukje in Bitt stond over gapen.. dat het wel eens kon zijn dat als paarden gapen ze een conflict hebben met zichzelf.

Ze weten op dat moment even niet wat nou moeten doen.. :P

Dat kan het ook nog zijn :)

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:55

mijn paardje gaapt altijd na het rijden... dus ik dacht voor ik dit las dat het ook een teken van ontspanning was..

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:04

Bij honden is het het oversprong gedrag. Zeg maar dat ze naar een ander niveau gaan in hun zijn. Van stress situatie naar een rust situatie of als ze onzeker zijn etc.

"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:45

Mij is uitgelegd dat een hond die gaapt een innerlijk conflict heeft. Je geeft hem een commando, hij doet dat wel maar eigelijk zou hij iets heel anders willen. Dat lijkt mij met het arabiertje ook het geval, hij bijt, krijgt een tik.. eigenlijk zou hij misschien nog een keer willen bijten maar in plaats daarvan gaat hij gapen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:18

Gapen is - zo is het mij uitgelegt - een teken van ontspanning na een moment van spanning. Bijv. wanneer je terugkomt van rijden, en je zet je paard weer op stal. Hoe meer het aard gestresst was, hoe langer het duurt voordat hij weer gaapt.

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:13

mijn paard gaapt altijd als ik het zadel erop leg..
ik zou niet weten waarom, misschien denkt hij wel gewoon dan hoef ik niet aan het werk :P

:¨·.·¨:
`·.Lara

Op 335 dagen dracht is ons prachtige prinsesje Skyla geboren !!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:16

Die van mij gaapt heel veel met wandelen en losstaan in de paddock.. Persoonlijk verdenk ik hem ervan dat het een vervanger is voor in mn arm bijten :P

Divaali

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie