Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik denk dat Deejay denkt dat ik hem wil vloeren ofzo, of dat het een spel is. Telkens als ik zijn voetje probeer te pakken begint hij naar me te happen (niet op een boze of angstige manier) of te maaien. Ik zie hem dat spel vaak spelen in de paddock met zijn maatje Sjoemy; elkaar op de grond proberen te krijgen. Hoe krijg ik hem duidelijk dat dat niet mijn bedoeling is?
Lusitana schreef:Half resultaat is ook resultaat in het begin, dus als hij geeft, meteen blij braaf roepen, al zet hij hem vrijwel meteen weer neer. Hij zal nl ook leren dat je blij bent als hij geeft en dus steeds minder moeite hebben met geven.
Aurora3 schreef:Edit: Dat been optrekken als hij tegenspartelt wat Lusitana zegt zou ik niet zo gauw doen. Zeker achterbenen optillen is in het begin best lastig voor een jong paard omdat hij zijn evenwicht moet leren houden op 3 benen. Als je het been hoog optrekt maak je het hem juist nog moeilijker. Bij dit paard heb ik niet het idee dat hij expres vervelend doet. Hij is nog jong, dus ik zou het been in het begin juist laag houden zodat hij minder moeite heeft met het evenwicht. Als hij een keertje zijn been lostrekt, met je stem NEE zeggen en meteen weer opnieuw voetje vragen.
Als je merkt dat hij gewoon loopt te klieren dan kun je wel eens goed doorpakken en het been optrekken, maar dan zou ik idd een cap opzetten. Zorg er dan ook voor dat je niet alleen bent en ga liefst op een zachte ondergrond oefenen zoals in de bak ofzo. Ik heb al paarden gezien die vielen op zo'n manier.....
Citaat:Zijn eigenaar zegt dat hij als veulen geen probleem had met voetjes geven.