Paard schraapt/kapt de halve dag

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jjessica12

Paard schraapt/kapt de halve dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 18:38

Mijn merrie schraapt/kapt sinds een dikke week de halve dag. Op stal en op de poetsplaats. Iemand enig idee of dit te maken kan hebben met de hormonen? Ze is namelijk dragend en ik heb wel gehoord dat er dan door de hormonen een boel kan veranderen. (Ze is namelijk opeens ook óntzettend gefixeerd op eten en eten zoeken!)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:25

nou volgens mij geef je zelf het antwoord al.
je paard schraapt met de voorbenen omdat het eten wil.
zorg voor veel ruwvoer en dan gaat het denk ik wel over.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

jjessica12

Re: Paard schraapt/kapt de halve dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 08:31

Nou het probleem is dat ze dat al veel krijgt. Ze staat van half 8 tot half 4 in een graswei, krijgt 2x keer dag ruim ruwvoer en krijgt 3x per dag brokken. Daarnaast vind ik haar een beetje een buikje hebben, dus ik zie het niet echt zitten om nog meer te gaan voeren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:48

ja wat is ruim ruwvoer,kan toch best zijn dat het ruwvoer misschien te fijn van struktuur is is en dat ze er niet genoeg aan heeft.
stata ze ook op stro?
is er verder wat veranderd op stal?
zijn er paarden bij gegaan of juist weg gegaan?
staat ze in een andere stal?

schrapen doen paarden omdat ze toch iets willen.
kan zijn dat ze zich niet fijn voelt op haar plek en gaat schrapen ,probeer uit te zoeken wat er kan zijn

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 09:06

Ze staat op stro en er zijn inderdaad paarden weggegaan, maar die dagen ervoor deed ze het ook al....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:16

gebruik in elk geval ook de zoekfunctie es met schrapen, zijn best wel al wat topics over geweest en misschien vind je daar wat meer info?
mijn pony heeft ook lang geschraapt op stal,we legden er rubbermatten in,maar de enige oplossing was toch om hem veel meer ruwvoer te gaan geven want dan was het over

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:35

een drachtige merrie heeft toch ook veel voer nodig? of niet soms? haar veulen heeft denk ik een groeispurt en daarvoor moet ze ook eten.

We zijn bijna vergeten hoe vreemd het is dat zo'n groot, machtig en intilligent dier als een paard, een ander, veel zwakker dier, op zijn rug laat rijden
Peter Gray

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:10

Altobelli schreef:
een drachtige merrie heeft toch ook veel voer nodig? of niet soms? haar veulen heeft denk ik een groeispurt en daarvoor moet ze ook eten.

Ze is pas 50 dagen drachtig... Dan is dat denk ik nog niet aan de orde?

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:11

Is er sinds die week nog iets anders veranderd?
Ander eten, andere stal, nieuwe paard er bij op de wei? Op zulke dingen kunnen ze ook aardig reageren.

Kimberly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:46

Je hebt ook een soort van speeltjes waar je je voer in kan doen, en het paard het er moeilijk uit krijgt. Dan is ze er langer mee bezig en geef je toch even veel. Misschien een oplossing?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie