Paard moet zondebokje hebben..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinewien

Paard moet zondebokje hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 11:59

weet niet of het er zo goed staat.. maar mijn paard (Mr. Paard) heeft een rare gewoonte..
Hij moet altijd een soort genootje hebben om te pesten lijkt het wel! Eerst was het onze pony (chico)..

Mr.Paard jaagde altijd achter chico aan.. en bijten en trappen enzo (meer dreigen).. en soms jaagde hij chico gewoon dwars door de afrastering heen.. :(
Nu is Chico sinds zaterdag helaas weg.. En nu is zijn beste vriendje Wodan helaas het bokkie geworden!! op stal en met rijden is er nix aan de hand.. maar zodra ik Mr.Paard bij Wodan in de wei zet begint hij achter hem aan te jagen.. en binnen 2 min. denkt wodan.. ja daaaag.. ik spring de wei uit!! (nooit geweten dat dat dier zo goed kon springen btw.. :o)

an_ti

Re: Paard moet zondebokje hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:24

Oh dat is niet handig, kan je de wei niet verdelen dmv een draadje?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:27

Misschien Mr. Paard bij een ander paard in de wei zetten die dominanter is dan Mr. Paard? (wat een grappige naam trouwens :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:30

(Ik moest eerst keihard lachen om de naam van je paard. _O-)
Misschien de wei verdelen?

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 14:19

Manegepaard schreef:

...Tja zijn naam past gewoon bij hem :o haha

Maare heb ze nu allebei appart lopen..dat gaat wel goed. Maar zo leert meneer het natuurlijk niet af he.. En ik zat ook al aan te denken dat ie een keer op z'n kop moet hebben van een nog dominanter paard..
Maar dominanter dan hem.. ken ik zo niet.. :+ Heb er inid niet eentje staan die ik er even bij kan zetten..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:33

haha zou zeggen zet hem bij mn vorige verzorgpaardje norman.. super lief dier opzich maar heel dominant, echter heb geen contact meer met eigenaar en woon vast ook niet in de buurt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:20

tinewien schreef:
Manegepaard schreef:

...Tja zijn naam past gewoon bij hem :o haha

Maare heb ze nu allebei appart lopen..dat gaat wel goed. Maar zo leert meneer het natuurlijk niet af he.. En ik zat ook al aan te denken dat ie een keer op z'n kop moet hebben van een nog dominanter paard..
Maar dominanter dan hem.. ken ik zo niet.. :+ Heb er inid niet eentje staan die ik er even bij kan zetten..

Ik zie je al de wei in lopen, MENEER PAAARD! Kom maar! :o
Misschien hoef je geen dominanter paard te vinden, maar een paard dat ongeveer even dominant is?

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:33

Mijn paard is ook heel dominant. Hij kon alleen samen met onze merrie, tegen merrie's is hij aardiger dan tegen ruinen. Maar als zij niet deed wat hij wou gaf hij ook haar een trap of een hap. Nu heeft hij het weiland voor zichzelf en staat de merrie met een ander paard in de wei ernaast en dat gaat goed, hij hoeft niemand meer te verdedigen of aan te vallen . Misschien een idee om hem ook een wei voor zichzelf te geven?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:59

Of juist een paard dat erg onderdanig is... Klinkt gek, maar paarden die jagen zijn meestal niet de leider van de groep, dan hoeven ze namelijk niet te jagen/aan te vallen. Het zou best kunnen dat de strijd voorbij is als je er juist een onderdanig paardje bij zet dat hem als leider accepteerd. (Of een merrie ;) wil ook nog wel eens in de smaak vallen bij een ruin).