Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
met ons meehuppelen, is helemaal het hek van de dam
keona schreef:nou dat werk niet want dat staat ze al,dus niet zeggen dit moet je gewoon doen en dat helpt,want dat is niet zoAlane schreef:oftwel gewoon in een weide zetten naast koeien....
spatie toevoegen

dat heb ik er in die 23 jaar nog niet uit kunnen krijgen
(net als hoofddoekjes en boerka's, dan breekt de hel los)
We hebben nu regelmatig "afdankertjes" (zieke of zwakke stierkalfjes die niets opleveren die we gratis of heel goedkoop krijgen, die hier dan opknappen en groot mogen worden tot ze op de bbq kunnen of verkocht worden aan een handelaar of mestbedrijf die bereid is wat meer er voor neer te leggen; ofwel als het wellicht interessant dekmateriaal is en voor een leuk prijsje als dekstier weg kan naar een klant). Onze afdankertjes leren hier braaf stil staan tijdens het bekappen, meelopen aan het halster enz, dus erg leuk om mee bezig te zijn en voor melkveebedrijven die af en toe een stier willen kopen ook fijn als het brave en goed opgevoede stieren zijn.
Lara_Silver schreef:Gewoon met koeien op de wei gooien en het liefst in de box ernaast een koe zetten. (helaas in zeer weinig gevallen mogelijk kan ik me voorstellen overigens) Helpt zeer goed. Toen ik hierheen verhuist ben heb ik vaak kunnen lachen, want daar ga je met je pony die doodsbang is voor koeien; buitenrijden waar de koeien in grote weides vrij over de weg lopen.![]()
Hij staat op een boerderij en was het zo dat één van de koeien moeite had met kalveren en dus naar binnen werd gehaald. Zij kwam naast mijn pony te staan, ongeveer een week lang. De angst was toen al bijna weg. Nu is hij helemaal weg, hij staat met koeien op de wei en staat regelmatig kop aan staart met de stier van 1200 kg.![]()
Dit gaat zeker gewoon helpen hoor. En idd ik ga mee in de denkwijze van Alane. Misschien is ze eens buiten geschrokken, en jij dacht dat ze schrok van de koeien. Waardoor iedere keer als jullie nu koeien tegenkomen jij onbewust verkrampt en je paard onnodig bang maakt. Is ook stof om over na te denken.