Nou mijn eerste vraag op bokt
Ik heb een nu sinds 2 weken weer een verzorgpaard. 1 nadeel zat hier aan vast, hij moest nog beleerd worden. Aangezien ik al ongeveer 50 paarden heb beleerd en doorgereden, dacht ik ach vooruit dan is hij echt de laatste(ik zou niet meer beleren;)). Het ging echt heel goed!! Maar nu heeft die meneer zijn broertje weer bij hem in de wei gedaan. En hoe goed het toen ging hoe slecht het nu gaat. Eerst wou hij het halster al niet om, nou even doorgezet en klaar. Vast gezet in de bak (is geen andere optie), en zo deden we het steeds. Eenmaal vast in de bak een beetje nerveus, gewoon rustig doorgegaan. Hij wou het hoofdstel ook niet om, weer even doorgezet en het hoofdstel zat om. Meneer ging met stijgeren en sloeg mij zo tegen de grond aan. (Verder gelukkig niets alleen blauwe plekken en stijf mede ook wat geschrokken.) Ben gewoon door gegaan en heb hem gelongeerd. Het enige waar hij voor oog voor had, was zijn broertje die in de wei stond daar wou hij heen. (je loopt van de wei zo naar de bak) De dag erna, wou geen halter om. Dus op het laatst hem in de bak gelokt en bak dicht. Maar dit zinde hem niet!! Hy is zelf schoft 175 en de rand van de bak 170 hij wou er over heen springen tot 5x aan toe, 1x met de benen op de rails zeer gevaarlijk. Heb hem op het laatst vrij gelaten, wegens hij niet te pakken was en echt hengste gedrag liet zien(hij is te laat geruint). Hij snorkelde en schreeuwde erover. Hij is gewoon te gehecht aan zijn broertje. Aangezien het eerst heel goed ging zonder broertje, en nu vreselijk wat moet ik doen??? Ik zou zeggen broertje weg uit omgeving of hij weg, maar dit is geen optie!! Dus hoe kan ik hem minder aanhankelijk maken van zijn broertje????
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Groetjes
)