Ik heb sinds 10 dagen een nieuwe pony. Haar naam is Noa een Haflinger van 3 1/2 jaar. Een heel lief beestje, maar met een vreemde gewoonte. Ze maakt in de stal een erg vreemd geluid. Een knorrend en slurpend geluid.De dierenarts kent het vreemde geknor niet. Het is volgens hem geen luchtzuigen. Is er iemand die het kent en weet wat het is en wat ik eraan kan doen? Ze doet het vnl. als ik haar vastzet. Op het filmpje kun je haar zien er horen. http://www.youtube.com/watch?v=uqTQsrMX2O0 PS normaal zet ik haar niet vast, maar ik moest voor de dierenarts een filmpje maken met daarop het geluid.
Anette
Jockey_my
Geplaatst: 26-08-10 12:15
Ik hoor eigenlijk niet veel. Alleen een vogeltje op de achtergrond?
Ja de vogeltjes klinken heel gezellig, wel leuke haf trouwens!
Brainless
Geplaatst: 26-08-10 12:19
Zijn het niet haar kiezen?
De mijne klonk zo tijdens het eten en had flinke randen/haken op zijn kiezen. Dus knarsetanden (eigenlijk knarsekiezen ).
keshia
Geplaatst: 26-08-10 12:20
nou ik hoor het geluid toch echt wel duidelijk? wat ik hoor is dat je paard op zijn eigen tong zuigt... daarmee beweegt ie met zijn tong van voor naar achter en weer terug terwijl die aan zijn tong zuigt... daardoor ontstaat er af en toe een vacuum, en dat is dat knorren... dat zuigen is dus dat slurpende geluid...
je ziet ook echt dat ze zuigt, aan de manier van haar mond sluiten..
heb je hem iets te eten gegeven als een appel of zo? vaak doen ze het na het eten van iets heeeeel sappigs, als een appel, of soms na het eten van slobber!
kijk maar eens goed naar haar mond, tandeknarsen maakt een heel ander geluid, echt rotgeluid... dit is meer een slurp, en een knor komt door het vacuum denk ik... ik heb dit een paard al eens eerder zien doen, nadat hij een appel had gegeten, ziet er best grappig uit, en volgens mij kan het ook niet echt kwaad... wel zou ik erop letten, dat het paard het niet gaat gebruiken tegen de verveling, en er dadelijk andere ondeugden eraan overhoud
Met bovestaande eens. Idd ook opletten dat ze niet gaat lucht zuigen. dit zou ze sneller kunnen ontwikkelen omdat het een beetje er mee verband is.
ellepel
Geplaatst: 26-08-10 18:28
gebruik de zoekfunctie eens,er zijn namelijk wel al wat topics geweest over paarden die op hun tong sabbelen. volgens mij doet ze dat inderdaad,kan niet zoveel kwaad. maar de zoekfucntie zal je wat topics opleveren waar je misschien wel wat aan hebt