Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en er zijn veel topics over, maar de situatie lijkt telkens net iets anders te zijn dan bij mij.
Heb een merrie, erg lief dier maar behoorlijk dominant. Geen probleem, ik let extra op, ben consequent en zorg ervoor dat ze niet 'over me heen loopt'.
Wel trapt ze naar andere paarden, maar de ene keer wel, de andere keer niet. Laatst had ik het te laat in de gaten, toen stond ze vast voor haar stal. Ze haalde uit naar een ander paard dat een endje verderop stond(stond te ver weg dus ze kon er gelukkig niet bij) en mijn moeder schreeuwde wat naar haar. Vervolgens raakt ze in paniek en gaat in het halster hangen. Gelukkig sprong ze na een tijdje weer naar voren en was er weinig aan de hand.
Hoe kan je dit trappen afleren? Stem gebruiken helpt dus niet. Ik heb het ook al eens geprobeert met een tik tegen de achterhand, gepaard met een streng 'nee', maar toen dreigde ze mij ook te trappen. Als ik iemand eraan zie komen zeg ik streng 'denk eraan!' en dan doet ze meestal niets, maar soms kan je het toch niet voorkomen dat ze uithaalt.
Het is de bedoeling dat ik wedstrijden ga rijden als we samen beter rijden(ok. het meeste ligt aan mij
) maar ik rijd western...Daarbij vind ik een rood strikje in de staart niet echt een oplossing. Sommige mensen kijken eroverheen, anderen reageren er totaal niet op en gaan toch dicht achter je rijden, ondanks dat je zelf oplet en waarschuwt. Ik heb geen zin in problemen...Tips? Vaak waarschuwt ze niet eens en haalt 1, 2 keer flink uit, dus vind ik het soms moeilijk om het te zien aankomen(want soms reageert ze dus ook totaal niet als er een ander paard langsloopt).