Met de neus over de grond als een hondje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Met de neus over de grond als een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:35

Ik ga veel buiten wandelen met mn paardje, en daarbij valt me vaak op dat ie hele stukken met zn neus over de grond kan lopen. Ziet er erg koddig uit, hij gaat ook heel typisch met zn voorbenen lopen (gooit ze quasi-nonchalant gestrekt naar voren). Zn neus hoor je dan echt over het asfalt 'schuren'. Hij loopt echt heel enthousiast door, soms ruiktie iets en blijft dan staan om het eens goed te bestuderen, maar hierbij niet. Gewoon echt een flink aantal meters lekker met het neusje over de grond. Nou weet ik dat met longeren ed dat een teken van ontspanning is, maar dit lijkt zoiets heel anders aangezien we alleen maar stappen... Heeft mijn pony een identiteitscrisis of zijn er meer paarden die dit doen? :+

maras

Re: Met de neus over de grond als een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:52

Die van mij doet dat ook regelmatig,alleen het is knap eng als je aan het galopperen bent en hij gaat dan ook ineens met zijn neus over de grond :-) ik denk dat hij dan jeuk heeft of zoiets.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:54

Die van mij doet het heel graag tijdens het rijden, stap draf of galop maakt helemaal niet uit. Ik vind het wel prima, lekker ontspannen. Ik gok dat ze het gewoon fijn vind zo te lopen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:13

Flash doet het ook regelmatig.
Lekker ontspannen :D
Mijn trainer vertelde dat door dit gedrag ook heel veel informatie op vangen van andere dieren die gepasseert zijn.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:34

blensink schreef:
Flash doet het ook regelmatig.
Lekker ontspannen :D
Mijn trainer vertelde dat door dit gedrag ook heel veel informatie op vangen van andere dieren die gepasseert zijn.

Klopt. En die van mij wil ook altijd aan paardenstront ruiken :+
Daarbij heb ik begrepen dat het goed is voor de rug, lopen met de neus op de grond.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:39

Hihi ok, Bis is dus niet de enige die zo vaag doet :P

Schijnt idd goed voor de rug te zijn maar vond het zo apart, oortjes naar voren, neus over de grond... Een lol dat ie heeft!

Pfft in galop zou ik er ook niet zo blij mee zijn nee hihi.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:02

die van mij doet het ook met wandelen, maar naar mijn idee puur met de hoop dat hij iets te eten tegenkomt :+ heb soms nog weleens het idee dat hij kriebels heeft op zijn neus/lippen en het daarom doet maar dat lijkt me dan weer stug omdat hij het alleen met wandelen doet en niet als hij bijvoorbeeld op het land staat

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:58

haha mijn fjord is dus niet vreemd :D
Mijn merrie doet het ook weleens als ze iets ziet liggen :P

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:01

En wij maar denken dat we een speurpaard hebben. Loopt de hele weg van de wei naar huis met zijn neus aan de grond!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:38

jes_sira schreef:
Klopt. En die van mij wil ook altijd aan paardenstront ruiken :+

Whahha de mijne ook of aan geitenpis :+
Nog maals volgens mijn trainer is dit erg goed en moet je ze vooral laten ruiken ze schijnen er heel veel informatie uit te halen en wat ik het aller belangrijkste vind is dat ze zo toch lekker dicht bij de natuur staan.
Ookal voel ik me soms wel erg opgelaten als ze weer aan het ruiken is en er komen voorbijgangers langs _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:20

Hij mag van mij lekker zn gang gaan hoor :) Stilstaan doet ie niet veel om aan poep te ruiken eigenlijk... Alsie dat al doet, schiet ie daarna snel door naar het gras :+ Boef :P

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:20

haha grappig, mijn fjord doet dat ook altijd. Als we in de zomer op vakantie naar het strand gaan trekt ze altijd hele strepen! ALs ik erop zit vind ik het best eng soms, omdat ze niet altijd haar voeten goed optilt...en idd met wandelen oid loopt ze gewoon met dr neus over het asfalt te schuren

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:50

haha hoe herkenbaar ik roep ook altijd '' VOETEN OPTILLEN'' hahaha
ze doet het niet de hele weg alleen als ze iets ziet liggen

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:55

Mijn haf doet dit ook veel, ook in galop (kwestie van wennen). Ik heb er verder geen last van dus ik laat het lekker zo als we buiten rijden. In de bak mag hij het van mij alleen bij het in en uit stappen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:14

Mijn paard doet het ook wel eens :+ In het begin vond ik het echt heel raar, maar eigenlijk doet hij er niets verkeerd mee en hij lijkt er helemaal door te ontspannen so why not :D Snuffelknol!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:43

Die van mij doet dat ook altijd, wil ook altijd overal aan ruiken enzo. Eigenlijk alleen in stap en draf, gelukkig niet in galop!
Soms wil ze dan ook gaan rollen haha.

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:57

Mijn pony heeft het tijdens het longeren ook maar ik hbe net ontdekt dat het betekent dat je paard/pony zich ontspanne voelt dus dat zou kunnen (; x

paardengek57

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:46

Als je je pony longeert, is het de bedoeling dat je pony zich ontspant en zijn hoofd boven de grond laat hangen, het is dus een goed teken!

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:23

volgens mij kan hij dan goed ruiken wat voor dieren er langs zijn geweest en wordt hij daar ontspannen van

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:25

De mijne doet dat ook :) Alleen als we aan de hand aan het wandelen zijn, meestal op het asfalt, echt hele stukken loopt hij dan zijn neus te 'schuren' :P