Omdat onze pensionklant weg is en mijn andere shetlandpony er niet meer is heb ik nu 1 paardje en 1 shet.
Ik hou er niet van om paarden ''alleen'' op het land te zetten en zou ze dus graag bij elkaar hebben staan.
Nu weten wij dat ons paard erg speels is en dat het spelen er bij hem hard aan toe kan gaan (pootje van voor omhoog, van achter, enzovoorts).
dus we zijn een beetje huiverig voor het bij elkaar zetten, de shetlander is toch wat kwetsbaarder dan een grote pony of een paardje waar ons paard eerder altijd bij op de wei stond.
Onze weide liggen tegen elkaar, ze hebben dus regelmatig contact via de gaas (wat ik ook gezien heb).
Vanavond hebben we ons paard in de stal gezet en ik ging de shet poetsen, heb toen de deur een stukje opgezet en die 2 laten snuffelen.
Een hoop gepiep/gebrul over en weer en zanzibar heeft 2 keer zijn voorpootje omhoog gegooid (
)De shet vond het geloof ik wel vertrouwd en liep zelf een stukje verder, waarna paard op shet zijn rug ging kriebelen/happen en de shet bij zijn borst/nek.
Beiden vonden dit prima. (ik had de shet aan een touwtje vast).
Nu ik eigenlijk wel weet dat ze elkaar wel accepteren/lief vinden moet HET moment natuurlijk aanbreken, op het land ermee.
Maar hoe?
ik hoor graag ervaringen/tips