paard wil niet uit de wei komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krimshun5

paard wil niet uit de wei komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:06

mijn verzorgpaard wil soms niet komen als je haar uit de wei komt halen. ;(
dan gaat ze rondjes draven en galloperen, en wil ze niet meer komen.
dan halen we een bakje biks en dan komt ze wel maar dan komen alle paarden op me af en dat vind ik een beetje eng. :o

weten jullie misschien een andere oplossing om haar uit te wei te krijgen?

Bedankt! :D

LisaD

Re: paard wil niet uit de wei komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:09

Een beetje biks in je hand houden ? Anders misschien in een boterham zakje een beetje biks meenemen dat werkt ook.

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:29

Dankje! :D ik zal het proberen!

pearl02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:29

bix is inderdaad wel een oplossing, zoals je zelf al zegt. ik heb dit ook een paar dagen achter elkaar gehad met mijn paard. ik riep dr, dan doet ze net alsof ze naar me toe komt en dan gallopeerd ze ineens volop weg, dat voelt toch niet altijd fijn, als je eigen paard voor je wegrend. ik kreeg van andere mensen te horen dat ik nog een keer moest proberen om mn paard naar me toe te laten komen op mn stem, en als ze dan weer weg zou rennen moest ik dr opjagen door de wei totdat ze zich over gaf en naar me toe kwam. ik heb drie kwartier dr achteraan staan rennen (was ook wel goed voor mezelf, haha) en uiteindelijk liep ik een stukje naar dr toe en kwam ze naar mij toe. ze was helemaal bezweten maar ze had er wel van geleerd, want de volgende dag toen ik dr riep moest ik maar een stukje lopen en ze kwam naar me toe <3 (ik had toen voor die volgende dag van iemand een lang oproltouw meegekregen zodat als mn paard dan weer weg zou rennen ik een stuk van de wei af kon zetten en ik dr in dat stuk op kon jagen, zodat ik zelf niet heeeeel die wei door moest rennen en zelf moeier was dan haar,haha.

Lin1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:14

Mmm, fijn dat het bij jou heeft gewerkt, maar ik zelf vind het een beetje een aparte manier van vertrouwen wekken bij je paard ;).
Ik heb dit probleem een aantal jaar terug ook gehad. Nou weet ik niet of jij een bak tot je beschikking hebt, of een stuk land waar je verzorgpaard als enige even in kan staan zonder andere paarden? Maar ik liet mijn paard altijd los in de bak, en na bijvoorbeeld een kwartier liep ik de bak in en stak ik mijn hand omhoog. Met mijn andere hand liet ik aan mijn paard zien dat ik een snoepje vast had. Hij kwam naar me toe en at het snoepje op. Ik liep weer uit de bak, en 5 minuten later deed ik precies hetzelfde. Weer die hand omhoog, en in m'n andere hand een snoepje. M'n paard werd al nieuwsgierig en kwam vrij snel het snoepje halen. Dit heb ik een aantal dagen gedaan, en uiteindelijk hoefde ik alleen nog maar mijn hand omhoog te doen, waardoor hij weet dat hij bij me moet komen. Soms doe ik dit met een snoepje, en soms beloon ik hem gewoon alleen met m'n stem.
Tegenwoordig, als ik hem uit het land wil halen en hij staat helemaal achteraan, hoef ik dus alleen mn hand op te steken en komt ie al naar me toe. Al is het om te kijken of ik een snoepje heb of niet, hij komt wel, en daar gaat het om :D