Mmm, fijn dat het bij jou heeft gewerkt, maar ik zelf vind het een beetje een aparte manier van vertrouwen wekken bij je paard
.
Ik heb dit probleem een aantal jaar terug ook gehad. Nou weet ik niet of jij een bak tot je beschikking hebt, of een stuk land waar je verzorgpaard als enige even in kan staan zonder andere paarden? Maar ik liet mijn paard altijd los in de bak, en na bijvoorbeeld een kwartier liep ik de bak in en stak ik mijn hand omhoog. Met mijn andere hand liet ik aan mijn paard zien dat ik een snoepje vast had. Hij kwam naar me toe en at het snoepje op. Ik liep weer uit de bak, en 5 minuten later deed ik precies hetzelfde. Weer die hand omhoog, en in m'n andere hand een snoepje. M'n paard werd al nieuwsgierig en kwam vrij snel het snoepje halen. Dit heb ik een aantal dagen gedaan, en uiteindelijk hoefde ik alleen nog maar mijn hand omhoog te doen, waardoor hij weet dat hij bij me moet komen. Soms doe ik dit met een snoepje, en soms beloon ik hem gewoon alleen met m'n stem.
Tegenwoordig, als ik hem uit het land wil halen en hij staat helemaal achteraan, hoef ik dus alleen mn hand op te steken en komt ie al naar me toe. Al is het om te kijken of ik een snoepje heb of niet, hij komt wel, en daar gaat het om