Dit is mijn eerste berichtje, dus nog een beetje onwennig
. ik heb Abeltje (mini appeloosa) nou ongeveer 2 weken, hij kwam van een mevrouw die hobby matig pony's fokt. Het was er vreselijk smerig stond tot zo'n 10 cm in de modder, buik vol wormen, 14 maanden en nog nooit bekapt, manen en staart vervilt en zijn vacht er vervuilt. En eigenlijk dus nog helemaal niks van de wereld gezien.Nou was/ben ik helemaal verliefd om hem, en heb ik gezorg dat al deze problemen zijn opgelost maar blijf ik met het probleem zitten dat steeds wanneer Abel het met iets niet eens is gaat steigeren, en hierdoor al een x of 3 achter over is geklapt. Dit gebeurd al wanneer ik zijn halster aan doe om hem van wei te verzetten of stal. Ook snap ik dat doordat hij niks gewend is het moeilijk voor hem is om de dagelijkse verzorging te krijgen, maar de hoefsmid zei dat ik dagelijk zijn hoeven moet verzorgen aangezien ze niet in de beste conditie zijn. Dit is eigenlijk bijna niet te doen. Ik hoop dat jullie iets van tips hebben.
Groetjes Myrna

Kwam hij omhoog, dan gaf ik hem een tik of trok hem flink naar voren. Ik denk niet dat deze mini last heeft van een lichamelijk probleem, ik denk dat deze mini wat onzeker is en doordat hij/zij zo 'verwaarloosd' is is alles nog spannend