Ik ben met mijn 3 jarige ruin aan het oefenen met de trailer. Inladen gaat nu goed, nu nog een paar keer oefenen met de klep achter hem dichtdoen en dan is hij er wel aan toe om een stukje te gaan rijden in de trailer. Nu vroeg ik mij af wat dan het beste is, eerst een kort rondje van 10 min- een kwartiertje en dan weer uitladen of is het beter om juist wat langer te gaan rijden en pas weer uit te laden als hij zich helemaal ontspant. Wie heeft hier ervaring mee?
ik zou zowiezo een klein rondje doen de eerste paar keer en dit uitbreiden. mocht hij wel gespannen zijn niet eerder uitladen tot jij hem eventueel binnen hebt kunnen kalmeren. daarna weer inladen en daar dan wat te eten geven.
Amaretto27
Geplaatst: 14-08-10 19:28
Gewoon een klein rondje doen. Het gaat om het gevoel voor het paard, niet of hij er 1 minuut of 20 minuten op staat. Je kan het beter langzaam opbouwen. Je paard moet ook eerst leren zijn balans te vinden op een trailer, dus rijd ook heel voorzichtig! En als hij braaf heeft gestaan, dan laad je hem uit en is het ook klaar. Niet weer erin willen zetten, want dan sluit je het waarschijnlijk niet goed af.
Oke, dus beter een klein (langzaam) rondje de eerste paar keer en bij terugkomst uitladen zodra hij rustig staat. Nou, ik ga het proberen binnenkort, ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren.