De moeder (Luna) was erg schuw, volgens de verkoper omdat ze altijd op het land had gestaan en dus niets kende. Maar... volgens hem was dat een weekje werk en dan was dat er wel af. Dat vond ik al erg optimistisch maar goed, wat langer mocht ook wel van ons..
We zijn nu dus een jaar verder en geen centimeter opgeschoten.
Ik kan in de wei met veel moeite een snoepje geven, maar dan strekt ze haar hals wel zo ver uit dat ik niet hoef te proberen een halstertouw aan te klikken. Dus vangen kan alleen als je haar met een paar man de stal in drijft. Als je haar eenmaal hebt is ze wel tamelijk rustig. Ondergaat ze alles zeg maar, het gaat niet van harte.
Ik weet het echt niet meer, ben nu al zolang bezig om haar vertrouwen te winnen dat ik op het punt sta het op te geven. Maar wil gewoon niet elke keer een drama met de smid, dierenarts, ontwormen en eigenlijk dat ze net als de anderen gewoon rustig in de hand kan worden gepakt.
Ik weet ook niet of het van haar kant nog steeds angst is of inmiddels ook gewoonte, het is natuurlijk wel een shet dus ook eigenwijs.
Ik heb haar nu op stal gezet, wil dat de komende weken proberen, maar als jullie tips hebben graag!