paard te water

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

James2000

paard te water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:57

hoi mensen vertel mij eens hoe mijn paard van zijn waterangst afkom tijden de buitenritten?
Als het regent is een plas niet zo eng maar zodra het droog is en er ligt een plas.
Gaat ie er met een grote boog omheen.
Water drinken aan de waterkant tot het randje en geen hoef verder.
Zee ja moet hem echt dwingen en dan wilt ie er zo snel mogelijk weer uit.
Wat heb ik geprobeerd:
tussen twee ervaren paarden gelopen die het water in liepen, die van mij dus niet,
Andere paarden eerts in het water, nee
Hij voorop en een anderpaard van achter, nee
HELUPPIE wie heeft er een goede tip zodat elke plas, watertje geen angst voor hem is.
bedankt alvast voor jullie reactie's

amyz

Re: paard te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:58

Veel oefenen? Die van mij loopt er ook liever omheen maar als ik een beetje aandring stamptie er zo doorheen... Gewoon lekker door de plassen op stal banjeren als het geregend heeft :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:26

Heb je het al eens naast je paard geprobeerd?
De mijne wilde in het begin er ook niet in als ik op zijn rug zat.
Door er eerst naast te lopen is hij er achter gekomen dat het niet eng is en nu gaat ie wel.
(al gaat ie geen fan worden hihi)

Lotteee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:09

J emoet een paard zowieso niet dwingen.
De teugels een beetje ruimte geven (niet losgooien) en een paard belonen als hij het goed doet.
Maar het lukt niet in één keer, je moet geduld hebben.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:32

ik ging samen met een vriendin en die pony liep der zo in en die van mij niet dus zij pakte der vast en dan wou ze wel.

Maar als ik dieper ging wou ze ook niet meer en dan was keihard stampen veel leuker :D

Mariska1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:10

heel erg veel oefenenen. Af stijgen en hem door de plas laten lopen en dat dan heel erg vaak doen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:15

waarom wil je hem perse in het water hebben? Mijn merrie vind het ook niet leuk en dat accepteer ik gewoon. Als het echt moet gaat ze wel door plassen etc heen, anders niet. tja ik ga ook niet voor mijn lol natte voeten halen als ik aan het wandelen ben

BestJumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:08

I think you give him practice in water by first put from upper then in pond. Then he also become like other horses.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:15

Dat probleem heb ik nu ook nog..
Mn oude paardje wou eerst ook nooit.
Heb gewoon veel geoefend.. ook steeds met andere pony's erbij.
En ging vanzelf na een tijdje.
Maar duurde wel even een tijdje

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:08

BRT-->OPG

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:19

Dit is gewoon oefenen tot het wel lukt, vooral ook de rust geven.
maar zeker ook opletten wat hij allemaal bedenkt om te ontsnappen, want als hij dus je been of teugelulpen negeert, moet je hem daar dan wel heel dadelijk op corrigeren, anders leer je hem gewoon dit op deze manier op te lossen.
Dus je leert hem net wat je niet wil.

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:30

Mijn paard springt om plassen heen of soms er overheen...

Het water in vindt hij ook niks... dus ik doe inderdaad veel oefenen, en hij gaat nu steeds makkelijker een meertje in... nog neit erg diep... maar langs het randje. En draven al helemaal niet hihihi dan komen er spetters... :P

Gewoon blijven oefenen en steeds iets meer vragen...

Eerst bij 1 hoefje in het water al belonen en dan de keer darana bij 2 hoefjes... en inderdaad als hij echt niet wil dan afstappen en ernaast proberen...

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:10

Elke keer opnieuw proberen, en meteen goed belonen als hij maar een voetje verder in het water zet. Goed aanmoedigen en ik hoop voor je dat het goed komt! (:

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:45

Als je een goede band met je paard hebt en hij ziet jouw als je vertrouwens persoon, en je stapt er zelf door zal hij meegaan, of zij (; en dat moet je eens naast je paard proberen en dan weet ie dat het geen probleem is en zal hij waarschijnlijk het onder de rug ook wel goed doen hoor (; eens proberen hé, succes (; x

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:28

ik zou het eerst lopend naast je paard proberen en daarna als dat lukt er pas op gaan zitten en als hij er dan nog steeds niet door heen wil vraag je of iemand je paard erdoor heen wil leiden met jouw op de rug van je paard

as90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:00

trustHim schreef:
waarom wil je hem perse in het water hebben? Mijn merrie vind het ook niet leuk en dat accepteer ik gewoon. Als het echt moet gaat ze wel door plassen etc heen, anders niet. tja ik ga ook niet voor mijn lol natte voeten halen als ik aan het wandelen ben

Hier ben ik het mee eens! Mijn pony vond het ook niet leuk dus als het kon gingen we gewoon om de plassen heen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:21

Wat is dit nu voor een onzin.
je paard moet gewoon stappen waar jij het wil, elk paard gaat door plassen hoor, die trekken zich van natte voeten helemaal niks aan. Met een ruiter op hun rug blijkt het dan soms een heel ander verhaal te zijn, maar das dan eerder de ruiter die in fout is, niet het paard.

as90 schreef:
trustHim schreef:

Hier ben ik het mee eens! Mijn pony vond het ook niet leuk dus als het kon gingen we gewoon om de plassen heen.

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:30

ik ken een pony die het ook had. hij durfde het water niet in.
maar als je heel vastbesloten was, en deed alsof het water er niet was...
ik probeerde altijd al bij het water te zijn voor hij zich gealiseerde dat het water was. dat is wel moeilijk maar dan let hij dr niet zo op en dan staat hij d'r al in voor hij het weet, en dan is de angst ook weg... ik weet niet of het helpt maar suc6

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:52

ik dacht oehh dr is een paard in het water gevallen en is nu dood ofzo. :S

maar ik weet niet.. gewoon veel oefenen denk ik. hoe reageerd ie op het natspuiten van benene?