Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn jongste paard heeft van geboorte tot ze bij mij kwam in de kudde gelopen. Als ze daar even alleen binnen moest staan brak ze boel ook af. Ook als er een aantal boxen verder op wel paarden stonden. Ook mijn oudste paard komt uit de kudde. Ze staan nu met zn tweeen. Dit gaat prima, maar zet ze altijd tegelijk binnen en buiten. Alleen als ik 1 ga rijden is het lastig. De jongste gaat rennen door het land en hinniken. Op het land is ze wel rustiger als in de box. Maar de oudste begint te ijsberen voor het hek.. Erg slecht vooor paard en wei!!
Heb al eens gedacht aan een shetje als 3e er bij, dan is er nooit iemand alleen
Maar de oudste is inmiddels 16, en die ziet geen hooi of gras staan als ze alleen is. Radio staat bij ons altijd aan. De jongste is 11 en nu al 5 jaar bij mij. Die pikt zo nu en dan nog wel een spriet gras of een hap hooi mee. Maar rustiger word ze niet echt..
moet je ook niet doen.Monster_tos schreef:TS heeft geen problemen om met het paard alleen ergens heen te gaan. Het gaat puur om het gedeelte in het land en in de box alleen..
En je zegt ook al staat hij MAAR 1 minuut rusitg dan al belonen. Als het paard van TS net zo is als die van mij mag je al blij zijn met 2 seconden rustig staan...