Ik denk ook dat die pony dan denkt van : oo ik kan hier de baas zijn dus doe ik waar ik zin in heb.
Dus mischien moet je dan laten zien dat jij de baas bent en dat hij moet luisteren.
Als die je probeert te bijten, moet je hem gewoon op zijn donder geven en zijn plaats wijzen.
Met op zijn donder geven bedoel ik niet met slaan ofzo of schoppen dat is echt zielig maar gewoon streng zijn.
Tik op zijn neus en tegelijk zeggen'mag niet'.
ik denk dan als je vaak genoeg hem straft en zijn plekt wijst dat jij de baas bent dat hij verliest en denkt van 'oo ja daar moet ik dan maar naar luisteren'
Ook goed belonen als die het goed doet 
Vind die ook wel leuk.
als je in zijn lipt knijpt voelt die toch bijna niet.
Gewoon een klein tikje op zijn neus, streng wezen,en zijn plek wijzen.
(niet hard slaan op zijn hoofd of op zijn neus sommige paarden kunnen dan kopschuw worden)
En met het pakken van hem in de bak, mischien met een emmertje ofzo met een handje voer. En dan rammelen zodat hij moet komen en niet jij.
Op den duur denk ik wel dat die komt Want eten is natuurlijk lekker, En dan belonen als die er is.
De volgende keer dan weer.
En dan als je merkt dat die het doorheeft, de volgende keer geen emmer pakken maar een snoepje en dan roep je hem. En belonen.
Mischien dat het helpt 
Anders weet ik het ook niet.
Laatst bijgewerkt door laura_julia op 06-08-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt