ik weet niet waar ik deze vraag moet neer zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

andereas19

ik weet niet waar ik deze vraag moet neer zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:28

ik heb vandaag mijn pony weer naar de grote wei gebracht omdat er hier bijna geen eten meer staan alleen nu ben ik weer bang dat ik hem weer niet goed kan krijgen en dan niks gaat helpen maar ik 25 aug wel wedstrijd

en ik probeer het niet met een longeer touw !!!

marloes

als het bericht niet goed staat kunnen jullie hem dan op de goede plaats zetten

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:34

Eerlijk gezegd snap ik niet zoveel van je bericht.

Wat is nou het probleem?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:37

Je berichtje staat inderdaad niet goed.
Wat ik uit jou bericht kan opmaken is dat je pony nu op een groot stuk land loopt en je hem waarschijnlijk niet meer te pakken kunt krijgen omdat hij voor je weg loopt?
Wat je vooral niet moet gaan doen is achter hem aan gaan lopen of rennen, want dan jaag je hem alleen nog meer weg.
Ik weet niet of er ook andere paarden bij staan, maar je kunt dan een paar snoepjes meenemen en eens naar een ander paard lopen en die even aaien en dan zo doorlopen naar je eigen paard. Meestal worden ze dan wel nieuwschierig. Als je hem dan kunt pakken, geef hem dan een snoepje.
Vaak lopen paarden ook weg als ze je zien aankomen, omdat ze dan weten dat ze aan het werk moeten. Het kan zijn dat ze vervelende ervaringen hiermee hebben en daarom van je weg lopen.

andereas19

Re: ik weet niet waar ik deze vraag moet neer zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:45

jah dat is gewoon mijn vraag maar we hebben begin dit jaar hebben we het probleem ook gehad en toen kwam hij nergends op niet op snoep op appel maar als hij komt is hij zo weer weg:S
en we hebben die andere 2 pony's die bij hem in staan ook toenv als is een nacht thuis gehad maar nee hij keek nergends naar om

marloes

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:46

quinoa schreef:
Eerlijk gezegd snap ik niet zoveel van je bericht.

Wat is nou het probleem?

hij heeft zegt maar een moeilijk gebit daarom moet hij daar heen dat hij wel genoeg binnen krijgt maar dan wil hij niet meer komen

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:53

Je zegt hier dat je paard een moeilijk gebit heeft?
Wat mankeerd er precies aan dan? Want je schrijft in je 1e bericht dat je binnenkort wedstrijd hebt? Als je paard gebitsproblemen heeft, dan kan hij met rijden daar ook veel last van hebben vanwege het bit in zijn mond. En misschien wil hij daarom dan ook niet bij je komen, omdat hij weet dat hij dan moet rijden met het bit in zijn mond wat pijn doet! Heb je er wel eens een tandarts bij gehad?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:55

Ben jij nederlands van moedertaal? Er valt écht heel weinig te snappen van je relaas, hoor.

Wat bedoel je nou? Is het zoals Amaretto27 verteld, of heeft ie iets aan zn tanden?
Ik denk persoonlijk dat je mss moet werken aan jullie relatie (tss jou en t paard), want als hij al niet meer komt ondanks een appel of een snoepje?

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:59

Amaretto27 schreef:
Wat mankeerd er precies aan dan? Want je schrijft in je 1e bericht dat je binnenkort wedstrijd hebt? Als je paard gebitsproblemen heeft, dan kan hij met rijden daar ook veel last van hebben vanwege het bit in zijn mond. En misschien wil hij daarom dan ook niet bij je komen, omdat hij weet dat hij dan moet rijden met het bit in zijn mond wat pijn doet! Heb je er wel eens een tandarts bij gehad?

nee maar die die proberen we 1000 keer te bellen maar neemt niet op maar we weten ook zo gauw geen ander en dan moet we hem nu ook nog maar is op die dag thuis hebben maar het lijkt net of hij je uit lacht ik weet niet hoe ik het allemaal moet uit leggen maar ik mocht er toen nog wel gewoon mee rijden

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:04

andereas19 schreef:
nee maar die die proberen we 1000 keer te bellen maar neemt niet op maar we weten ook zo gauw geen ander en dan moet we hem nu ook nog maar is op die dag thuis hebben maar het lijkt net of hij je uit lacht ik weet niet hoe ik het allemaal moet uit leggen maar ik mocht er toen nog wel gewoon mee rijden
Ik denk dan dat je paard inderdaad van je wegloopt omdat hij pijn heeft tijdens het rijden.
Misschien is het beter dat je die wedstrijd niet gaat doen. De gezondheid van je paard en de relatie tussen jou en je paard zijn veel belangrijker toch?

Je mag me best PB'en met waar je woont of waar je paard staat. Ik wil best een tandarts voor je opzoeken die eens even komt kijken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:06

hallo,
ik zat even mee te lezen.

als je een tandarts niet te pakken krijgt bel je gewoon een andere!! lang leve google!!!
er zijn een hoop goede tandartsen die over het hele land reizen ne dan kan je gewoon van te voren een dag en tijd afspreken dat hij/zij langskomt.
ikzelf heb erg goede ervaring met Richard van Dordrecht en nu komt bij mij de smiling horse tandarts.
wat ik lees lijkt het me wel verstandig dat er een tandarts naar gaat kijken!!

voor je weide probleem: een hele dag vrij nemen en de hele dag achter hem aan gaan lopen!!! niet rennen, gewoon rustig lopen.
wil hij niet naar je toe komen, dan gaat hij ook niet eten!!!
heel simpel, maar als je je hieraan waagt moet je niet opgeven!! de aanhouder wint!!
hij zal het snel genoeg door hebben, en dan is het helemaal niet zo leuk, en komt hij vanzelf naar je toe!!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:07

Ik denk indd dan ook dat hij jou associeert met pijn tijdens het rijden. Ik zou eerst een tandarts laten komen voordat je weer gaat rijden met deze pony. Ik neem aan dat je je pony niet graag pijn wilt doen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:11

Maar mijn vraag...wat heeft het voor zin om een wedstrijd te gaan rijden als je je paard niet te pakken krijgt om te trainen?
Het advies van Mister01 is de beste! Maar dat moet je wel meerdere keren herhalen waarschijnlijk en de pony nooit laten winnen!!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:12

Wow ik begrijp hier echt heel weinig van. Net zoals hier eerder al is gevraagd: is Nederlands je moedertaal?

Ik zou de rede achterhalen waarom hij niet naar je toe komt. Misschien heeft hij pijn tijdens het rijden en wil hij daarom niet uit het land. Hij heeft toch ook gebitsproblemen zei je??

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:24

idd een paar x heel veel tijd uittrekken en er rustig achteraan kuieren. niet jagen, gewoon rustig lopen maar wel zo dat hij niet kan eten. Heb dit ook al eens toegepast op paard van een stalgenoot en die had het na 3x door. Als je je paard dan hebt, vooral nooit boos reageren hoe lang het ook geduurt heeft! altijd belonen, neem hem mee om te borstelen, wat lekkers te geven en weer het land op.

Voor je weer gaat rijden zou ik toch echt eerst een tandarts laten kijken!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:27

Wat een onzin topic ( sorry).
Maar je kan op google toch even zoeken, en je pony gewoon niet rijden het kan er super last van hebben.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:42

Een dierenarts heeft óók kennis van de tanden van een paard, als hij er zo erg aan toe is, is het beter gewoon een dierenarts te bellen. Die kan dan het paard verdoven om er goed te kunnen aan werken. Een paardentandarts mag geen verdoving toedienen en kan dan aan een moeilijke pony niet goed werken.
Dat is nu toch niet zo moeilijk, een dierenarts bellen, als je geld hebt om op wedstrijd te gaan dan gaat het welzijn van je pony toch voor?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:32

Ze kan wel een dierenarts laten komen, maar dan moet ze hem toch eerst weer zien vangen! :D :D :D
En als het paard zijn gras en hooi goed kan eten hoeven het natuurlijk ook niet zijn tanden te zijn.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:23

Wat ik niet snap is dat je je pony op zo'n groot stuk land zet, waarom niet een kleiner stukje afzetten en hem daarin zetten? dan kan je hem vast beter vangen en scheelt je een stuk lopen :D

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:24

wil hij niet komen als ze schud met wat bix??

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:29

weet je wat het probleem is dat redden wij niet met de watertank
en hij heeft gewoon z,n vreselijk overbeet en de tanden staan naar buiten dus kan hij moeilijk alles pakken anders mocht hij hier wel blijven

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:35

Amaretto27 schreef:

jah dat gebit heeft hij al heel erg lang ik weet niet hoe lang maar in ieder geval al sinds ik hem ken maar we hebben toen de paardentandarts er ook al bij gehad en die zegt niks aan de hand je kan er gewoon nog alles mee doen !!!
maar nu wil ik eigenlijk wel weer maar n neemt de paardtandarts niet op nooit met in spreken helpt niet
dus nu willen we een andere bellen

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:42

Kun je alsjeblieft wat aan je Nederlandse taal doen, dit is gewoon moeilijk te begrijpen.

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:43

jah sorry hoor kan ik niks aan doen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:49

Je bent 17 jaar en je kunt niets aan je Nederlandse taal doen? Je leraren Nederlands hebben je 10 jaar geleden al opgegeven?

Verder begrijp ik uit je antwoorden dat je al goede advies bij voorbaat al naast je neerlegt, waarom open je dan een topic?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:50

Oh oke, ik weet natuurlijk niet waarom je zo schrijft(de reden).

Ik zal me er verder maar niet mee bemoeien ;(