Duwgraag en bijtgrage jaarling welsh/fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_Dora

Duwgraag en bijtgrage jaarling welsh/fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:18

Heey,

Ik heb een jaarling Welsh/Fjord, zij is opzich heel makkelijk maar ze begint nu heel irritant te worden. Als ik mn andere paardje aandacht geef en niet haar aandacht geef gaat ze heel erg in de weg lopen en ook heel erg duwen. Voorheen was ze ook heel bijterig, maar dat wordt gelukkig al een heel stuk minder, maar is nogsteeds wel aanwezig. Maar ik wil graag weten hoe ik het beste het kan aanpakken dat ze niet meer alle aandacht voor zichzelf wil. Ze krijgt al geen eten meer uit de hand, alleen nog maar in een bak als ze goed de wei uit is en meegelopen is. Graag hoor ik meer tips.

Dank jullie wel.

Groetjes

DeSa

Re: Duwgraag en bijtgrage jaarling welsh/fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:34

Consequent zijn en weg blijven sturen. Had er hier een paar die me maar al te graag helpen de wei uit te mesten ( :+ ) en steeds rond de kruiwagen/mij rondhingen. Deze heb ik steeds weggestuurd en zodra ze terug wilde komen een strenge: euh!
Zodra ze nu een euh! horen blijven ze al staan.

Britt_S

Re: Duwgraag en bijtgrage jaarling welsh/fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:12

ja je moet duidelijk laten weten dat ze dat niet mag doen. en zoals DeSa als zei: Blijven wegsturen met een streng woordje. Ze mag niet denken dat ze dat kan maken terwijl dat niet de bedoeling is ;) Succes!