wanneer we bv met haar gewandeld hebben of lekker hebben gepoetst....
Het maakt niet uit of haar vriendje erbij is of niet. Die kan doorlopen ze blijft gewoon staan.....
Ze lopen normaal gesproken 24/7 op het land en gaan alleen met onweer op stal (alleen met de nacht dan, want overdag geven ze er niet om)
Opstal is ze vrij onrustig omdat ze haar vriendje niet kan zien. Maar zodra ze weer de wei op mag gaat ze de ene keer blij naar buiten en de andere keer gaat ze geen stap verder....
Nu wordt ze dan wel 'smorgens buiten gezet door de eigenaresse van haar vriendje.
Maar eenmaal in de wei is er niets meer aan de hand. Gaat lekker grazen of ff gek doen (rollen, racen etc)
Ze is wel op haar gemak in de wei, want ze gaat heerlijk languit liggen slapen
Ik heb het idee dat ze zich wel eens verveeld. Haar vorrige eigenaresse longeerde haar wel eens. Wij doen dit niet omdat ik haar te jong vind ( is 2 jr en 2mnd).
En Daisy is een merrie die bij de vorrige eigenaresse gewend was dat wanneer ze iets deed er altijd wat lekkers voor kreeg.
En daar begin ik niet aan, want ik wil niet dat ze alleen werken/wat doen voor eten. Moet zeggen dat ze daar nu redelijk aan gewend is. Alleen met op stal gaan is ze wel eens dwars. Dan staat ze echt te stijgeren totdat ze een snoepje krijgt.......Redelijk verwend dus, al is ze al aardig gewend dat het hier niet zo werkt.
Iemand nog ideeen wat we kunnen doen met d'r?
Ze krijgt dagelijks voldoende aandacht en beweging etc.
#Ze kan netjes vast staan om te poetsen. Maar je kan haar ook los zetten en d'r dan uitgebreid poetsen. Ze blijft netjes staan.
#afspuiten en wassen
#Hoeven krabben etc gaat prima
#Langs de weg wandelen gaat prima en is ook echt niet bang
Zelfs onze kinderen kunnen bijna alles met d'r doen (kinderen zijn 5 en 9 jr). Kijk ze mogen het alleen als wij erbij zijn hoor!