Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

As_LoveYou schreef:Ik wilde ook een betere band met mijn paard, maar wat ik er juist van geleerd heb is dat je het niet te graag moet willen. met het idee de wei in komen van; kom naar me toe, vind me leuk. daar had ik heel veel moeite mee waardoor hij alleen maar afstandelijker is gaan doen. en vooral veel aan de hand doen en grondwerk helpt inderdaad, maar probeer niet te veel te verwachten van hem is mijn tip
het is wel een dominante merrie, maar toen ik nog veel op haar reed, aaide ik haar iedere keer als ik voorbij kwam, maar nu rijd ik niet zo veel meer op manegepony`s maar op handelspony`s, en als ik nu voorbij haar stal loop en haar niet aai, kijkt ze ineens heel verdrietig naar mij en dan moet ik haar wel even knuffelen
Turbolover schreef:Door grondwerk kun je een beter band met je paard krijgen, en gaat je verzorgpony je waarschijnlijk vertrouwen, waardoor hij je ziet als een vriend
Er zijn wel boeken over te vinden, ik heb bijvoorbeeld het boek 'grondwerk met paarden' gelezen, waardoor ik nu veel meer weet over grondwerk en paardentaal
^miss. heb je daar wat aan.
x