Maar zodra ik klaar ben met rijden en afstap gaat ze zo erg met haar hoofd schuren dat ik het hoofdstel haast niet af kan krijgen en het spul gaat er van kapot? Wat moet ik doen????
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar zodra ik klaar ben met rijden en afstap gaat ze zo erg met haar hoofd schuren dat ik het hoofdstel haast niet af kan krijgen en het spul gaat er van kapot? Wat moet ik doen????
raya00 schreef:Mijn paardje heeft na het rijden ook jeuk aan z'n hoofd. Onder de neusriem (bitloos, bloem) en achter de oren heeft hij altijd een beetje zweet.
Als ik het hoofdstel af heb gedaan krabbel ik hem altijd daar op de jeukplekjes, voordat ik z'n halster omdoe. Dat weet hij inmiddels prima en blijft dus rustig stilstaan tot ik de boel af heb gedaan.
Straffen doe ik niet, ik duw alleen z'n hoofd weg of zeg 'nee' als hij te vroeg (voor het hoofdstel af is) of tegen mij aan wil schuren.
Paard heeft blijkbaar jeuk, ik zie dat niet als iets waar je hem voor hoeft te straffen!
.
Dus nu moet er geluisterd worden naar de baas. Splash_ schreef:Die van mij kent het woord "zachtjes", en doet het dus ook heel voorzichtig.
, sorry !!!!
raya00 schreef:Mijn paardje heeft na het rijden ook jeuk aan z'n hoofd. Onder de neusriem (bitloos, bloem) en achter de oren heeft hij altijd een beetje zweet.
Als ik het hoofdstel af heb gedaan krabbel ik hem altijd daar op de jeukplekjes, voordat ik z'n halster omdoe. Dat weet hij inmiddels prima en blijft dus rustig stilstaan tot ik de boel af heb gedaan.
Straffen doe ik niet, ik duw alleen z'n hoofd weg of zeg 'nee' als hij te vroeg (voor het hoofdstel af is) of tegen mij aan wil schuren.
Paard heeft blijkbaar jeuk, ik zie dat niet als iets waar je hem voor hoeft te straffen!
! lovesFIRE schreef:Gewoon een tik geven. Komt omdat met het zweten en dan gaat het leer heel erg jeuken. Je pony heeft vast heel de dag nog de tijd om te scheuuren.Dus nu moet er geluisterd worden naar de baas.
paardje21991 schreef:lovesFIRE schreef:Gewoon een tik geven. Komt omdat met het zweten en dan gaat het leer heel erg jeuken. Je pony heeft vast heel de dag nog de tijd om te scheuuren.Dus nu moet er geluisterd worden naar de baas.
Geen tik op der neus geven als een pony jeuk heeft moet je hem daar niet voor lopen straffen
nu wacht hij netjes tot ik het hoofdstel heb afgedaan en weg gehangen. hij blijft tot die tijd heerlijk staan wachten in het gangpad. dan kriebel ik hem even heerlijk en doe z'n halster om