Nieuwe jaarlingmerrie in de wei wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anwal

Nieuwe jaarlingmerrie in de wei wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:52

Ik heb sinds vorig jaar zomer 2 hele lieve oude verzorgpony's, ze staan zomers lekker in de wei en dat ging altijd harstikke goed. Ik kon lekker met ze knuffelen en ze genoten er heel erg van! Maar dat is dit jaar wel anders ;( . Dit jaar staat er een jaarlingmerrie bij mijn verzorgponys. Samen gaat het harstikke goed alleen als ik erbij kom loopt het jaarlingetje mij de hele tijd achter na. Als ik dan naar de ponys ga lopen de ponys weg omdat ze dat niet leuk vinden, wat ik ook doe ze loopt maar achter me aan waardoor ik dus amper nog iets met de ponys kan doen waar ik ontzettend van baal |( hopelijk weten jullie hier iets op!

Alvast bedankt!

MiniPolly

Re: Nieuwe jaarlingmerrie in de wei wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:18

Stuur haar weg, ze komt in jouw persoonlijke ruimte en ze mag daar niet zomaar komen. Dat kan je op verschillende manieren aan pakken duw haar weg of zwaai een touw naar haar toe iedere keer als ze in de buurt komt. Je zal het even moeten volhouden maar ze krijgt er vanzelf genoeg van.

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:39

Oke ik zal het nog eens proberen maar ik doe dat eigenlijk de hele tijd al en ze blijft maar terug komen weet je daar ook iets op?
MiniPolly schreef:
Stuur haar weg, ze komt in jouw persoonlijke ruimte en ze mag daar niet zomaar komen. Dat kan je op verschillende manieren aan pakken duw haar weg of zwaai een touw naar haar toe iedere keer als ze in de buurt komt. Je zal het even moeten volhouden maar ze krijgt er vanzelf genoeg van.

MiniPolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:42

Geduld hebben dat is het belangrijkste! Blijf haar wegsturen, al moet het 6000 keer als ze dan wegblijft is je probleem opgelost en heb je laten zien dat jij de baas bent :j Ik snap dat het vervelend word na een tijdje maar als je volhoud lukt het zeker :D

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:34

Oke dankjewel ;)
MiniPolly schreef:
Geduld hebben dat is het belangrijkste! Blijf haar wegsturen, al moet het 6000 keer als ze dan wegblijft is je probleem opgelost en heb je laten zien dat jij de baas bent :j Ik snap dat het vervelend word na een tijdje maar als je volhoud lukt het zeker :D

MiniPolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:50

Alsjeblieft! Laat je weten of het gewerkt heeft?

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 22:44

Zal ik doen ;)
MiniPolly schreef:
Alsjeblieft! Laat je weten of het gewerkt heeft?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:00

kun je niet een pony achter het hek zetten en dan poetsen??

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:02

01San schreef:
kun je niet een pony achter het hek zetten en dan poetsen??

Nou het hek is nogal zwaar en als ik heb dan open doe waar ik eigenlijk al twee handen voor nodig heb lopen ze er allemaal uit :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:05

Ik zou lichamelijk contact vermijden, dus niet wegduwen, heb je kans dat hij net zo hard terug duwt. Je kunt beter een touw mee nemen en goed mee zwaaien. En inderdaad consequent blijven :) En als hij als je zwaait toch dichterbij komt, dan zwaai je gewoon door, jammer voor hem als je hem een keer raakt, hij doet het zelf :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:06

oh das vervelend...
maar ik kan natuurlijk wel begrijpen dat dat veulen het ook leuk vind om aandacht te krijgen en jou te zien......
maar ik begrijp ook dat het heel vervelend is als hij niet bij je weg te slaan is :+

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:14

Het is idd heel vervelend want het is een heel lief veulentje die ik ook echt wel aandacht geef maar als ik dan de andere wil poetsen blijft hij maar achter me aan lopen en gaan de andere ponys weer weg dus dat is wel irritsnt inderdaad
01San schreef:
oh das vervelend...
maar ik kan natuurlijk wel begrijpen dat dat veulen het ook leuk vind om aandacht te krijgen en jou te zien......
maar ik begrijp ook dat het heel vervelend is als hij niet bij je weg te slaan is :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:16

Dan moet je haar vanaf nu helemaal geen aandacht geven, misschien komt het daar ook wel door. Als je hem negeert, is de lol er snel af :)

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:19

Dat zou ik inderdaad ook kunnen doen maar ik vind dat wel een beetje zielig voor haar..
saskiakefie schreef:
Dan moet je haar vanaf nu helemaal geen aandacht geven, misschien komt het daar ook wel door. Als je hem negeert, is de lol er snel af :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:28

Wat wil je nou? Het probleem oplossen of niet? :) Liever dat, dan dat je straks haar moet gaan slaan omdat ze niet meer snapt waarom ze ineens niet meer aangehaald mag worden.. Als je haar eest negeert en ze houd ermee op, dan kun je dat belonen door te aaien. Zodra ze dan weer gaat schooien, gelijk weer negeren. EN jij haalt haar aan als jij dat wilt en niet als het paard het opeist.

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 13:37

Oke ;) Ik snap nu wat je bedoeld harstikke bedankt :D
saskiakefie schreef:
Wat wil je nou? Het probleem oplossen of niet? :) Liever dat, dan dat je straks haar moet gaan slaan omdat ze niet meer snapt waarom ze ineens niet meer aangehaald mag worden.. Als je haar eest negeert en ze houd ermee op, dan kun je dat belonen door te aaien. Zodra ze dan weer gaat schooien, gelijk weer negeren. EN jij haalt haar aan als jij dat wilt en niet als het paard het opeist.

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 13:16

Bedankt voor al jullie tips! Ik heb gister geprobeerd hem de hele tijd te blijven wegsturen, het lukte wel een beetje maar als ze dan 2 minuten weg is komt ze weer terug dan doe ik het weer en komt ze na 2 minuten weer terug 'zucht'...

MiniPolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:18

Frustrerend :(
Maar je kant het! Gewoon volhouden ze moet ooit opgeven :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:47

Inderdaad volhouden, dat gaat niet in een keer bij sommige doorzetters :)

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 21:54

Bedankt allemaal! Vandaag kwam ik op stal is er dus zonder overleg een ander paardje op de wei gezet :( Haal ik de ponys uit de wei (wat we met z'n drieen moesten doen) zie ik dat er op mijn pony zijn heup en hals (het ruintje) 2 grote bulten zitten met schrammen, die is dus in elkaar getrapt |( arm opatje... Nou die ponys gaan er dus mooi niet meer bij dus heb gevraagd of ze op een ander landje mogen dus misschien staan ze straks wel weer gezellig met zijn 2en op een land want met het veulentje en die fries gaat het wel goed ( Het veulen loopt nu de hele tijd de fries achterna hahahaha :D ) Maar het zou ook goed kunnen dat het veulentje wel met de pony's meegaat en de fries blijft er ook maar een weekje dus ben nog niet van het veulentje af :+ Maar ja dat maar weer volhouden!!! Ik weet eigenlijk wel waarom ze me achterna gaat namelijk omdat niemand anders haar aandacht geeft of naar haar omkijkt ;( best zielig eigenlijk.....