meetrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plukkel

meetrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:17

haalloooww,,
eum,. mijn paard trekt me dehele tijd mee naar de plekken wat ik niet wil,
en als ze dat doet ode ik gwn het touw om haar neus,
maar ik wil haar oowk afleren dat niet mag trekken,,
weet iemand hierr een oplossing?

friesiszwart

Re: meetrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:48

Elke keer al zij jou meetrekt afwenden. Liever al op het moment voordat zij jou mee kan trekken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:52

En vooral consequent zijn! Nee is nee, en niet nee is soms nee.

Plukkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:25

okeej, bedankt,
maar ze is gwn zoow sterk,
en ik ben heell klein,, :$

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:34

Topic verplaatst van VP naar OPG.

Plukkel: let alsjeblieft op je spelling, MSNtaal en andere zelfbedachtre taaltjes zijn hier niet toegestaan. Het moet voor iedereen leesbaar zijn.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:03

je moet je paard voor zijn.
dus als je ziet/ denkt dat je paard je mee gaat trekken dan laat je het paard afwenden.
en inderdaad nee is nee.
kun je niet iemand je laten helpen?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:36

Halstertouw in je binnenhand. Einde in je buitenste hand. Zweepje in je buitenste hand en nu maar oefenen. Ze moet stilstaan als jij dat wilt en voorwaarts als jij dat zegt. Dus bedenk een kort commando (bij mij werkt "vooruit" heel goed). Ze moet meteen reageren. "Vooruit" - reactie. Geen reactie: nogmaals "Vooruit" en wanneer ze niet reageert, met je buitenste hand een tikje (achter je rug om dus) op haar zij. Dit veel oefenen samen met het halt houden. Meteen belonen als ze op "ho" reageert en stilstaat. Ik heb een paar dagen goed geoefend met mijn net 5 jarige merrie, en ze loopt nu voorbeeldig mee !
Nu is mijn merrie vrij groot en ze overliep mij ook. Daar heb ik dus geen zin in. Ze heeft maar naar mij te luisteren als we samen lopen. Ze mag best kijken maar moet wel braaf zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:07

melle_odet schreef:
je moet je paard voor zijn.
dus als je ziet/ denkt dat je paard je mee gaat trekken dan laat je het paard afwenden.
en inderdaad nee is nee.
kun je niet iemand je laten helpen?

Ik vind het voorkomen nooit een goede manier, je kan het paard beter de fout laten maken en hem daarop corrigeren, want je bent niet altijd optijd om hem alles consequent af te leren. Zodra hij je weg trekt blijf jij staan en trek je hem terug, eventueel met hulp van een groter/sterker iemand als het je zelf niet lukt. Hij moet duidelijk krijgen dat jij ernaast loopt en dat hij ook naast jou moet blijven lopen en rekening houden met jou. Als hij blijft trekken kan je het eventueel met een hengstenketting proberen, al heeft dit niet mijn voorkeur.