Met een 3-jarige arabier ben ik bezig met grondwerk. Hij luistert goed naar de commando's: naar voren, naar achteren en halt. Echter, mijn lichaamspositie is belangrijk bij deze commando's, daar is dit paardje erg gevoelig voor. Ook zijn we begonnen met trailertraining. Naar voren, naar achteren en halt op de klep en maandag stond meneer braaf in de trailer. Echter, met uit de trailer gaan heeft hij moeite. Eerst wilde hij er helemaal niet uit. Het liefst sta ik achter hem, zodat ik hem kan begeleiden en hij niet naast de klep stapt, als ik bijvoorbeeld in de toekomst alleen moet laden. Echter, dit ging niet. Dus, ik naar voren in de trailer. De eerste keer toen ik bij hem voor in de trailer stond, liep hij naar achteren en viel op beide voorbenen. Hele rare houding, schrok wel, maar hij stond weer op en ging daarna weer met mij braaf de trailer in. Als ik voor in de trailer sta, en hem naar achteren laat gaan, vind ik het gevaar te groot, dat hij naast de klep stapt, dus staat iemand ernaast. Maar wat voor oefeningen kan ik doen, zodat hij ook de trailer uitgaat, als ik achter sta en ik dus alleen ben?
PercyLeen
Geplaatst: 09-07-10 18:37
een keer aan zijn staart trekken en dan maar wachten
Ik maak die van mij eerst los, dan loop ik naar achter, klep naar beneden, boom weg. 9van de 10x komen ze er gelijk uit. anders trek ik aan hun staart en als ze dan nog niet reageren loop ik erin en 'dieuw' ik hem eruit. Alleen we af en toe bijsturen.
Brittje
Geplaatst: 09-07-10 18:40
weet je kunt heb ook gewoon transportbeschermers om doen als er dan zo iets gebeurt is hij er gewoon tegen beschermt.
hahah ja dat werkt ook bij mijn paard
onley
Geplaatst: 09-07-10 18:41
toch kijken dat je hem rechtuit naar achteren laat lopen zodat er dus niks kan gebeuren tijdens het uitladen.
maja mijn paard vloog dan ook direct de trailer uit zodra de klep open ging