Uit het niets flippen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Uit het niets flippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:52

Moeilijk uit te leggen, mijn pony is heel erg.... onverwachts soms, de ene dag loopt ie de sterre van de hemel, zo blijft dat dan vaak een periode, en zoals nu, is het even een beetje mis gegaan in het bos, menneer wilde hard, ik niet, rem erop, en huppa we stijgen op! zo gaat dat dan even, hij wil hard, ik niet, ik hou hem tegen van voren, hij gaat naar achter, direct ontspannen handen naar voren om te zorgen dat ie niet omhoog komt, wil die weer onder me uit dus weer iets terug houden en hoppa weer opstijgen, en overdreven veel stelling aannemen en proberen overal tegen aan te hangen. Ook in de bak, nieuwe oefeningen, rustig aan doen, ik rijd nu L dus de oefeningen worden allemaal ietsje moeilijker voor hem, soms houd ie het 5 keer uit, en soms na 2 keer uit het niks weer stuiteren/steigeren. Op zo'n moment issie helemaal pist, trekken zn pupillen weg en worden z'n ogen een beetje rood (creepy :+ ) en als je hem even iets probeert te sturen of tegen te houden is het steigeren bokken stuiteren, maar zit je er niet aan is het crossssss. kom zo nu en dan een periode dit vaak tegen, heb goed les, en na een tijdje gaat het ook wel, maar t'blijft wel heel erg terug komen, vooral als ie zwaarder/meer werk moet uitvoeren dan hij zin in heeft......... voor mij dus niet echt bepaald leuk :n :\

wie oh wie heeft tips voor mijn oh zo gevaarlijke onhandelbare hengst :Y)
grapje. :+

Elles

Re: Uit het niets flippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:07

RT-P >> OPG

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:09

Als hij het doet op momenten dat hij het moeilijk gaat vinden, ga je eigenlijk gewoon te snel voor je pony.
Dat onder je uit lopen, los je goed op. Zorg wel dat als hij rustig is, jij gelijk alle druk er vanaf haalt. Niet vasthouden, dan worden ze alleen maar lastiger. Verder is het veel doen, veel herhalen. Ik weet niet hoe oud je pony is? Kan in ieder geval ook meetellen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:25

Wij denken juist dat het een manier is om er onder uit te komen, want hij doet het de eerste keer wel en de 2de keer niet. Hij is 11.
Quir schreef:
Als hij het doet op momenten dat hij het moeilijk gaat vinden, ga je eigenlijk gewoon te snel voor je pony.
Dat onder je uit lopen, los je goed op. Zorg wel dat als hij rustig is, jij gelijk alle druk er vanaf haalt. Niet vasthouden, dan worden ze alleen maar lastiger. Verder is het veel doen, veel herhalen. Ik weet niet hoe oud je pony is? Kan in ieder geval ook meetellen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:27

Als ie het de eerste keer wel doet en daarna prima de oefening uitvoert en hij de oefeningen ook echt snapt. Is het niet dat hij het te moeilijk vind. Kan zijn dat ie er onder uit wil komen, dan is het heel duidelijk en streng zijn.

Wel moet je zeker weten dat hij de oefeningen 100% snapt en ook begrijpt, anders heb je kans dat hij vervelender wordt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:31

Hij snapt ze als te donders :j zoals wijken kan die super doen, maar als ie dwars is niet. Soms maakt hij het zichzelf moeilijk en gaat hij uit neidigheid zn benen verkeerd zetten, dat is dan een ander verhaal, dan word ie al een beetje woest en neidig en alsie dan zijn benen verkeerd zet word ik niet boos en probeer ik het uit de volledige rust opnieuw. alleen alsie begint te klieren is het voor mij ook echt een must rustig te blijven......
Quir schreef:
Als ie het de eerste keer wel doet en daarna prima de oefening uitvoert en hij de oefeningen ook echt snapt. Is het niet dat hij het te moeilijk vind. Kan zijn dat ie er onder uit wil komen, dan is het heel duidelijk en streng zijn.

Wel moet je zeker weten dat hij de oefeningen 100% snapt en ook begrijpt, anders heb je kans dat hij vervelender wordt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:36

Rustig blijven is inderdaad altijd een must, maar je mag best eens heel streng voor je pony worden. Als hij het kan en begrijpt, moet ie het gewoon doen wanneer je het vraagt. Zolang je ten alle tijden rust behoudt en heel eerlijk blijft tegen je pony, is er niks mis mee om eens streng te worden.

Als het echt iets is van de laatste tijd, kan je eens een fysio er bij halen. Misschien zit ie ergens vast wat hij de eerste stappen niet fijn vind of zelfs als pijn ervaart.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:59

al eens laten controleren op pijn? als ik het verhaal zo lees is dat het eerste wat in mij opkomt namelijk..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:02

Mijn merrie gaat ook lopen kl*ten als het moeilijk word.
Dan rent ze ook onder me uit en laat zich niet stoppen.
Later bleek ze ook het een en ander te mankeren!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:20

Ik denk hierbij ook eerder aan pijn... Een paard wil alleen ergens onder uit komen als 'ie pijn heeft of het te moeilijk vindt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 09:30

Tandarts is geweest, zadelmaker komt regelmatig en hij is een tijdje geleden gemasseert. Ik zal eens kijken naar een fysio, bedankt!

skippertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:25

Is er niet iets met je zadel?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:57

nee die word vaak gekeken omdat ie een lastige rug heeft :)