Pony lastig in de omgang en met rijden door veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renee131

Pony lastig in de omgang en met rijden door veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:00

ik heb een verzorgpony en heer veulen van 1,5 staat er nog bij hij is al eens bij mijn verzorgpony weg geweest eerst ging het wel goed maar we hebben ze 1X een paar minuuten uit elkaar gehad en toen ging het fout ik kan mijn verzorgpony niet meer uit het land halen en het rijden wil ook al niet echt meer het veulen gaat steeds met zijn hoofd in de bak en als ik eindelijk galopeer dan komt zij er aan galopeeren en dan stopt mijn verzorgpony direkt wat ik ook doe wie weet wat ik kan doen want zo kan het niet langer!!!

Groetjes Renée
Laatst bijgewerkt door Elles op 07-07-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast

Elles

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:09

VP >> OPG

Renée: Wil je er alsjeblieft op letten dat je van je tekst niet één hele lange zin maakt? Op deze manier is het haast niet te lezen wat je bedoelt. Dus verdeel je verhaal in meerdere, korte zinnen.

_Passion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:52

Ik heb ook zo'n pony gehad, super vervelend. Maarja, je pony zal toch moeten. Zorg dat je pony het veulen niet meer kan zien, ruiken en horen. dus het veulen opsluiten in een box (En nee dat is niet zielig) En gewoon aanpakken die pony! het hinneken en klieren afstraffen.

Zorg er wel voor dat iemand een oogje in het zeil houd, zodat het veulen geen rare fratsen uit gaat halen. Je zou ook nog een ander paard bij het veulen kunnen zetten.
Laatst bijgewerkt door _Passion_ op 08-07-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:56

ik had het ook
met rijden en omgang ging het meer dan prima maar als ze uit
elkaar waren
was het een groot drama.
we hebben de moeder en het veulen voor goed uit elkaar moeten halen ;(

maar nu hebben ze het beide beter.
moeder staat de hele dag lekker op de wei en veulen wordt in gereden 200 meter op in een andere weide.
*D

veulen is nu bijna 4
dus eigenlijk gewoon een paard :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:46

Heb je het over een 1,5 jaar oud veulen(jaarling) of 1,5 maand?
Als hij anderhalf jaar is zou ik het veulen op stal zetten met toezicht van iemand of het veulen paar maanden naar andere weide brengen maar gezien het je verzorg is zal dat niet gaan denk ik. Voor de rest is het gewoon even doorzetten.
Als het veulen op de wei blijft heeft ie dan nog soortgenoten want dat scheelt ook wel.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:51

Ik denk dat het beter zal gaan als ze elkaar even niet zien en het veulen met andere paarden (leeftijdsgenootjes) staat. En de moeder ook met andere paarden als ze op de wei gaat.

Als je gaat rijden en haar veulen staat naast haar op het land dan vind ik het eerlijk niet gek dat ze dwars gaan doen :)

En daarbij zal het even wennen zijn voor allebei maar dat is meestal zo ;)