Hoe haal je zijn neus uit de wind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Hoe haal je zijn neus uit de wind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:56

Dag bokkers, ik heb een aantal verzorgpaarden, waaronder een driejarige vosruin. Hij staat nu op een andere stal om opgeleerd te worden, maar hij is echt heel braaf. Zijn enige probleem is zijn hoofdje, dat staat tijdens het rijden alles behalve naar beneden. Degene die hem opleerd is zeer ervaren dus daar ligt het probleem niet. Nu is het de bedoeling dat ik les ga nemen met hem als hij terugkomt, en we vroegen ons af hoe we zijn hoofd wat meer naar beneden gericht kunnen krijgen (en dat hoeft nog niet eens aan de teugel te zijn, gewoon meer naar beneden zodat er meer controle is)
heeft er iemand paardvriendelijke tips ? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:00

Denk dat je daar met goede begeleiding en passend zadel al een heel eind op weg bent. Weet niet of hij al een passend zadel gekregen heeft? Anders zou je z'n gebit ook een na kunnen laten kijken. Het is een jong paard dus kan aan het wisselen zijn kan hij ook last van hebben.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-07-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:00

Niet te veel zorgen maken om het hoofd, maar gewoon ontspanning zoeken. Teugels niet te strak houden (dat wekt weer spanning op) Veel figuren rijden. En zodra het hoofd zakt veel belonen :) Jonge paarden moeten even hun evenwicht goed leren te vinden. Daarna ga je pas beginnen met teugels oppakken.

Jenthe_x

Re: Hoe haal je zijn neus uit de wind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:05

Degene die hem opleerd rijdt nu met zijn eigen zadel, dus ik ben bijna zeker dat het niet perfect past..
zijn gebit is vorig jaar nagekeken, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij nu aan het wisselen is.

8nnemiek; Ik denk eigenlijk dat ik gewoon bang ben om controle te verliezen (vooroordeel natuurlijk, ik heb er nog niet eens opgezeten, wie weet hoe braaf hij is) Maar die figuren moeten zeker lukken

Dankje

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:06

Dan zou ik gewoon even afwachten als je erop rijdt en het zadel past en les krijgt denk ik dat het vast wel goed gaat komen ;)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:11

ik hoop het :)