wat betekent dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

wat betekent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:39

als ik met mijn verzorgpaard wandel, geeft hij me soms als hij achter me loopt een duw met zn hoofd.
alsof ik niet snel genoeg loop haha. en hij kantelt zn hoofd als ik met hem wandel langs het gras alsof hij bedelt.
ook voel ik soms zn neus tegen mn wang, dan raakt hij zachtjes mn gezicht aan met zn neus, dit doet hij elke keer als we wandelen wat betekent dit? 'kusjes' geven of is het iets anders?
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 04-07-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: wat betekent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:41

Het kantelen met zijn hoofd is waarschijnlijk omdat hij gras wil eten, maar weet dat het niet mag, want dan zou hij er denk ik meteen induiken.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:44

Pluttersput schreef:
Het kantelen met zijn hoofd is waarschijnlijk omdat hij gras wil eten, maar weet dat het niet mag, want dan zou hij er denk ik meteen induiken.

probeert hij ook soms. dan duikt ie er ineens in en moet ik hem er weer van wegtrekken want anders is hij de baas. hij mag grazen wanneer ik dat wil en niet wanneer hij dat even bepaalt want hij is best dominant. maar soms trekt hij zn trukendoos open en stopt ie. heeft hij zogenaamd jeuk aan zn been en gaat krabben en vanaf daar loopt ie snel naar t gras.. :D
dus dat probeer k nu voor te zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:48

het duwen is, net als het kantelen met het hoofd als er gras is, disrespect, hij heeft jou niet aan te raken als hij achter je moet lopen.
Het is JOUW taak om JOUW ruimte te claimen, dus zorg dat hij je niet kan duwen met z'n hoofd.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:06

Ik denk dat het ook genegenheid is.
Begrijp dat hij het zachtjes en lief doet dat achter je lopen en duwen?
Een dominant paard dat trucjes heeft om zijn zin te krijgen kan ook lief zijn!

Pluttersput heeft ook gelijk vindt ik. Het is een vorm van "vragen" (bedelen kun je het ook noemen) dat met dat gras.

Die van mij is ook erg goed in "vragen". Ze weet dat als ze hetgeen wat ze wil afdwingt, het zoiezo niet mag. :+

Gewoon duidelijk je grenzen aangeven en daarin consiquent zijn.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 18:24

jes_sira schreef:
Ik denk dat het ook genegenheid is.
Begrijp dat hij het zachtjes en lief doet dat achter je lopen en duwen?
Een dominant paard dat trucjes heeft om zijn zin te krijgen kan ook lief zijn!

Pluttersput heeft ook gelijk vindt ik. Het is een vorm van "vragen" (bedelen kun je het ook noemen) dat met dat gras.

Die van mij is ook erg goed in "vragen". Ze weet dat als ze hetgeen wat ze wil afdwingt, het zoiezo niet mag. :+

Gewoon duidelijk je grenzen aangeven en daarin consiquent zijn.

ja hij doet het heel speels zeg maar. en niet gemeen.
en dat ie zn snoet tegen mn wang aandrukt alsof hij een kus geeft tijdens t wandelen haha.
ik aai hem vaak tijdens t wandelen even en misschien doet hij dit terug?
maar het hoofd kantelen is denk ik wel bedelen. doet ie ook altijd op dezelfde plek. overal ziet ie gras dus t is echt alsof hij vraagt; '' aaaaah toe????

Klaasje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:54

haha hij is gewoon nieuwschierig, en houd van lekker grass

FELINExxPINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 04:30

Ik denk inderdaad ook dat het kantelen met zijn hoofd is omdat hij wilt grazen, en ik had ook zo'n paard die altijd zachte duwtjes gaf als hij achter me liep. Ik vond dat altijd wel lief, het zal ook vast niet verkeerd bedoeld zijn als het gewoon zacht is. En dan met zijn neus bij je gezicht, je moet zelf maar bepalen of je het erg vind of niet, dan kan je zelf je grenzen stellen, het betekend volgens mij niet echt iets.

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:36

haha dit doet mijn pony ook altijd ik moet er altijd wel om laggen het is echt net of hij wil zeggen loop is door !

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:54

Mensen , mensen toch.
Ik geloof mijn oren bijna niet als ik dit hier allemaal lees.
Ik begrijp best dat het op dit moment niet echt bedreigend overkomt, en dat jij het ook een beetje leuk vind, maar dit is eigenlijk totaal een verkeerd opvoeden en zelfs heel gevaarlijk.
Je paard dringt jouw privé ruimte binnen , en mag daarenboven jou nog een duwwtje geven en jou dus van de plaats wegduwen, jouw paard voelt dit dus als een leiderspositie, en dit klopt dus niet want jij zou ten allen tijde de leider moeten zijn.
Het is op dit moment idd nog niet echt een probleem, jij vind het zelf ook leuk.
Ik zal even een voorbeeld geven van mensen met een klein leeuwen welpje dat ook heel lief likjes geeft, als je dat toestaat zal je ooit een flinke knap krijgen waarbij in het geval van die leeuw de mens zijn hand waarschijnlijk zal kwijt zijn.
Ik weet ook wel dat een paard geen leeuw is , maar het kan best gevaarlijk gedrag worden, en die nuance , die kan je wel aan een mens uitleggen maar echt niet aan een paard.
Dus als je het veilig wil houden , dan laat je zo'n gedrag nooit of te nimmer toe.

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:20

De mijne doet het ook met haar hoofd en ik zie het als aandacht vragen. Even een zacht duwtje in mn rug of mn hand aanraken, Ze doet het soms ook langere tijd achter elkaar aan. Dan lopen we een houdt ze haar neus tegen mn hand. Het trucje van jeuk-aan-haar-been-of-buik-en-dan-snel-naar-het-gras doet ze ook en dat moet je inderdaad proberen voor te zijn. Probeer het touwtje zo kort mogelijk te houden als ze gaat krabben of muggen weg jaagt. Dat heeft ze geen kans om haar hoofd naar beneden te doen.

Het bovenstaande is denk ik niet het geval. Een paard komt altijd in jou ruimte als je wandelt, omdat het paard naast je moet lopen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:28

Nee hoor een paard kan prima schuinachter je lopen op een door jou bepaalde afstand.
Hij hoort je ook niet van je plek te duwen.
Als je dit allemaal gaat toestaan (wie weet wat je paard nog meer verzint) en steeds verder laat gaan krijg je het bovenstaand welpje-verhaal en is je paard dalijk de baas over jou. Je krijgt dat door en probeert je paard onder je te krijgen wat hij niet zomaar toe staat... Is niet leuk.

Is dan wel echt een uiterste maar zoiets kán gebeuren. Dus ik zou zeker niet toestaan dat hij je duwt, zeker omdat je zegt dat hij zo dominant is

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 14:01

precies nu zeg ik ook van hey niet doen/foei tegen hem. ik laat me niet meer door hem wegduwen. hij vindt het ook lekker om na het rijden zn hoofd tegen je aan te schuren, maar dat laat ik ook niet meer toe.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:51

Goed zo
Hij heeft een been om tegen aan te schuren :D.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 18:52

suus_ schreef:
Goed zo
Hij heeft een been om tegen aan te schuren :D.

hahaha idd, ja dat doet ie ook maar als ie t tegen een mens aan kan doen is dat veel leuker ofzo. :D
paarden...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:57

Mijn paard doet het ook maar dat is omdat hij geen gras mag eten onderweg, ook is het dominantie.Loopt het paard naast of schuin achter jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:43

aeolusnr1 schreef:
Mensen , mensen toch.
Ik geloof mijn oren bijna niet als ik dit hier allemaal lees.
Ik begrijp best dat het op dit moment niet echt bedreigend overkomt, en dat jij het ook een beetje leuk vind, maar dit is eigenlijk totaal een verkeerd opvoeden en zelfs heel gevaarlijk.
Je paard dringt jouw privé ruimte binnen , en mag daarenboven jou nog een duwwtje geven en jou dus van de plaats wegduwen, jouw paard voelt dit dus als een leiderspositie, en dit klopt dus niet want jij zou ten allen tijde de leider moeten zijn.
Het is op dit moment idd nog niet echt een probleem, jij vind het zelf ook leuk.
Ik zal even een voorbeeld geven van mensen met een klein leeuwen welpje dat ook heel lief likjes geeft, als je dat toestaat zal je ooit een flinke knap krijgen waarbij in het geval van die leeuw de mens zijn hand waarschijnlijk zal kwijt zijn.
Ik weet ook wel dat een paard geen leeuw is , maar het kan best gevaarlijk gedrag worden, en die nuance , die kan je wel aan een mens uitleggen maar echt niet aan een paard.
Dus als je het veilig wil houden , dan laat je zo'n gedrag nooit of te nimmer toe.

Ik dacht al ben ik nou de eerste die dit opvalt... Maar tis al gezegd, goed duidelijk maken waar je grenzen liggen en hem nooit zomaar je persoonlijke ruimte in laten gaan, enkel als jij dat zegt.