Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paard gaf geen kik, ik des te meer (klinkt hilarisch maar voor mij is het op dat moment wel serieus, kan er nu wel om lachen)
Dus die spanning komt niet van mij. 

Wirobelgje schreef:wat ik heb geleerd is: paard is niet bang voor koeien maar baasje is bang![]()
Toen mijn paard jonger was is ze een keer, met mij op haar rug, geschrokken van koeien en er vandoor gegaan. Sindsdien zat er bij mij de schrik goed in.
in het kort, de kans is heel erg groot dat jij bang bent geworden na een schrikreactie van jouw paard op koeien dat het er bij jou dus ingebakken zit en je het onbewust doorgeeft aan je paard...

lianne_ester schreef:Die van mij was ook als de doods voor koeien, heeft op zijn eerste stal de schok van zijn leven gehad.
Toen de 80 dames recht op zijn paddock kwamen, was de weg naar hun stal.
Toen is hij uit de paddock gesprongen.
Maar bij mijn paard, was toendertijd zelfs een bonte tinker eng. Daar ging hij zelfs van op de loop.
Eindelijk na jaren buiten te rijden, kunnen we verantwoord langs de koeien, ik ga vaak net zoals ellepel hierboven zegt.
Een liedje zingen!!! waardoor ik dus zelf ontspan en frank er toch wel langs gaat.
Wel met spanning in zijn lijf, maar hij stokt niet meer.
En ja moet eerlijk toegeven, eerst was het zijn angst, en later voed je dat toch onbewust omdat je denkt ojee heb je ze weer.
Volhouden en doorzetten liedje zingen, en het komt vanzelf goed!!!
t is namelijk zelf een bonte tinker