Paard reageert raar op slippers/blote voeten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrisDH

Paard reageert raar op slippers/blote voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:02

Hallo! :)

Een beetje een apart verhaal misschien, maar ik was toch benieuwd of meerdere mensen hier ervaring mee hebben of dat ik gewoon ontzettende stinkvoeten heb :o

Ik liep vanmiddag op slippers bij de paarden, niet slim weet ik hoef ik geen commentaar op ;)
Ik wou de knotjes nog uit zijn manen halen en dus ging ik bij hem in de box om het halster om te doen, hij snuffelde wat aan mijn been en dat kriebelde dus ik tilde mijn been op. Begint ie ineens keihard te snurken en spastisch te doen terwijl die normaal nergens een kick om geeft, ik wist echt niet wat me overkwam :+
Vervolgens heeft mijn moeder de knotjes eruit gehaald, hij moest niks meer van me hebben wou zelfs geen snoepje meer :=

Hij vond mijn slippers dus echt heel eng, of mijn voeten stonken of wat dan ook ik zou het niet weten..

Ik las net een topic over paarden die niet langs kadaverbakken durven omdat die geur heel sterk is, zou dit ook met voeten kunnen? :+

Groetjes! :evaw:

Whitepanther

Re: Paard reageert raar op slippers/blote voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:05

_O- whahahaha geen idee, maar het klinkt wel hilarisch.... Geen ervaring mee iig, maar misschien zou de geur het idd kunnen zijn. Bedoel de mijne gaat keihard snorken tegen de hoefsmid op het moment dat die ook daadwerkelijk naar hoefsmid (brand lucht van ijzers enzo) ruikt, anders niet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:05

_O-
Arm paard, trauma voor t leven

Schriktraining met slippers gaan doen :D

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:07

wat denk je van de lucht die van je voeten kwam :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:09

Ik loop vaak zat door de stallen met slippers, geen paard dat kijkt..

Wel van die puberende jaarlingen die schrikken van mijn geslof :+
maar nee niet van zweetvoeten..

Mijn toenmalige eigen pony ging altijd flemen van mijn stinkvoeten :+

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:09

hahaha zo reageerd 1 van mijn katten als ik op m'n slippers loop ook.

ze gaat blazen en rent heel hard weg!

overgens reageert m'n pony niet op m'n slippers toen ik dr in de wei ging zetten liep ze gewoon mee.
(en ja ik weet ook dat t niet slim is op slippers bij je paard te zijn)

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:10

Hahaha sorry _O- ik moest even lachen om hoe je het beschreef _O-

Ik heb geen flauw idee of die geur paarden iets uitmaakt, ben wel benieuwd daarnaar. :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:13

_O- volgende keer eerst even je voeten af spuiten voor je de wei in loopt :') _O-

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:17

Volgens mij was het de geur ik heb je sokken aangepakt en je had ongelofelijke zweetkakken. Arme Alcazar als ik jou was zou ik morgen maar iets vreselijk lekkers voor hem meenemen anders komt hij vast niet bij je in de buurt. Enne er gaan zweetsokken en slippers mee naar de PAVO cup :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:28

paarden kunnen soms gewoon ineens ergens heel apart en onverwachts op regeren, op een manier dat je echt denkt van HUH?

tijdje terug een shetlandpony die helemaal waus werdt toen ze een knuffelbeest zag in de vorm van een ree.
echt ze zou zo door het draad komen werd helemaal maf!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:38

Nou als het echt zo is dan heb ik schijnbaar niet zo heel erge stinkvoeten mijne reageert er niet op :P

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:43

Nouu iedereen gaat er dus vanuit dat mijn voeten stinken? ;(

Ik denk zelf ook dat het aan de geur ligt, lijkt me raar als die slippers eng vind :+
En het zal wel per paard verschillen hoe die op bepaalde geuren reageert..

angel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:47

Hahaha wat kan jij dat prachtig brengen zeg _O- mag ik vragen wat voor slippers het zijn? Misschien als je van die gummie teenslippers hebt dat hij het eng vindt als ze een flap geluid maken als je loopt en dat hij daarom misschien bang is.. Maar ik denk niet dat hij op de geur van je voeten afgaat haha of ze moeten wel zo erg stinken!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:00

Haha.. dat ken ik..
Ik heb echt enorme zweetvoeten..
Pablo ruikt er regelmatig aan, en gaat dan flemen..
Heel grappig zicht..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:03

Paarden ruiken volgens mij wel beter dan mensen, dus misschien vind jij je voeten niet stinken maar je paard wel. Ook komt het waarschijnlijk (hopelijk ook) vrij weinig voor dat je op je slippers naar je paard gaat. Misschien vind hij het wel raar, die blote voeten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:04

moet je eens op krukken komen.............. dat vinden ze pas echt spannend

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 07:30

KiWiKo schreef:
moet je eens op krukken komen.............. dat vinden ze pas echt spannend

Klopt :)) mijn andere wedstrijdpaard (niet mijn eigen) die zag dat een keer op concours.. Mooi niet dat ie daar langs ging :=
Die vrouw wist ook niet welke kant ze op moest, elke stap die zij vooruit deed met haar krukken ging paardlief 10 meter achteruit en als ze stilstond wou hij er ook absoluut niet langs *D

Sica schreef:
Paarden ruiken volgens mij wel beter dan mensen, dus misschien vind jij je voeten niet stinken maar je paard wel. Ook komt het waarschijnlijk (hopelijk ook) vrij weinig voor dat je op je slippers naar je paard gaat. Misschien vind hij het wel raar, die blote voeten?

Dit waren inderdaad ook mijn enige oplossingen.. Ach naja mijn paard blijft ook gewoon een aparte :D

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 07:32

angel_93 schreef:
Hahaha wat kan jij dat prachtig brengen zeg _O- mag ik vragen wat voor slippers het zijn? Misschien als je van die gummie teenslippers hebt dat hij het eng vindt als ze een flap geluid maken als je loopt en dat hij daarom misschien bang is.. Maar ik denk niet dat hij op de geur van je voeten afgaat haha of ze moeten wel zo erg stinken!

Nee niet van die zachte rubberachtige, maar ze klapperen wel alleen ik geloof niet dat dat het engste was want ik stond gewoon stil en hij begon te snurken en grote ogen op te zetten richting mijn voeten _O-

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:37

je paard heeft gewoon een zweetvoeten fobie :D
dat van die krukken, vorige week maakten we een buitenrit, nieuwe omgeving en halverwege een paardverslindende brug, we hebben er ruim een kwartier gestaan, tot er een dame aan kwam rijden, haar auto parkeerde en op krukken ( ze miste een been) voor ze uit over de brug ging, toen durfden ze ineens wel, die dame was dus lang zo eng niet als die brug :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:43

Misschien niet de geur van je voeten, maar van de slippers zelf? Sommige schoenen hebben nl een heel smerige lucht waar je echt onpasselijk van wordt. Loop maar eens een Scapino binnen; je hebt op slag hoofdpijn.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:57

Nah, dan is het dus weer duidelijk dat ik rare beesten heb. Mijn voeten, al dan niet schoenloos, worden bijna opgevreten door zowel paarden als katten...
Krukken vinden ze trouwens interessant. Al had mijn vorige bijrijdpaardje een fobie voor mensen op wieltjes :')

Maar misschien lag het niet aan de slippers maar aan het feit dat je je been optilde? Dat 'gebaar' werkte hier bij het jongspul altijd erg goed als waarschuwing dat ik geen zin had in beentjebijtspelletjes...

Belsknolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:04

Oh wat een verhaal zeg :+ Hij heeft echt voor het leven een slippertrauma haha :o

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 09:54

Simmie schreef:
Misschien niet de geur van je voeten, maar van de slippers zelf? Sommige schoenen hebben nl een heel smerige lucht waar je echt onpasselijk van wordt. Loop maar eens een Scapino binnen; je hebt op slag hoofdpijn.

Hmm, dat zou ook nog kunnen := Hoewel ze al best wel oud zijn.. Nieuwe schoenen stinken eigenlijk (bijna) altijd vind ik :D

@ Belsknolleke ik hoop het niet _O- Vandaag maar even zien of die nog wil knuffelen :(:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:57

nanda111 schreef:
Hallo! :)

Een beetje een apart verhaal misschien, maar ik was toch benieuwd of meerdere mensen hier ervaring mee hebben of dat ik gewoon ontzettende stinkvoeten heb :o

Ik liep vanmiddag op slippers bij de paarden, niet slim weet ik hoef ik geen commentaar op ;)
Ik wou de knotjes nog uit zijn manen halen en dus ging ik bij hem in de box om het halster om te doen, hij snuffelde wat aan mijn been en dat kriebelde dus ik tilde mijn been op. Begint ie ineens keihard te snurken en spastisch te doen terwijl die normaal nergens een kick om geeft, ik wist echt niet wat me overkwam :+
Vervolgens heeft mijn moeder de knotjes eruit gehaald, hij moest niks meer van me hebben wou zelfs geen snoepje meer :=

Hij vond mijn slippers dus echt heel eng, of mijn voeten stonken of wat dan ook ik zou het niet weten..

Ik las net een topic over paarden die niet langs kadaverbakken durven omdat die geur heel sterk is, zou dit ook met voeten kunnen? :+

Groetjes! :evaw:

WOOW :oo

wil je hiermee echt zeggen dat jouw voeten naar kadavers ruiken?

dan heb ik één tip voor je:
ga eens douchen
_O-

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:00

arm paardje :P
mijne vinden mn voeten wel erg leuk. ook met schoenen aan. krijg altijd fysio van 1 van ze. die pakt mn schoen vast en gaat met mn been staan zwaaien(zit dan vaak ind e wei)
met slippers ofzo staan ze alleen heel hard te blazen en willen ze kijken of mn tenen eetbaar zijn