spin?! en springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngelTidore

spin?! en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:54

Heey! ik heb 2 vragen.

1.Wij hebben een poosje geleden een pony gehad die niet de trailer in wou omdat er een spin in zat. :+
Maar zou dat echt een spin kunnen zijn of zou er iets anders zijn waar ze bang voor was?
ik kan me haast niet voorstellen dat een pony bang is voor echt een heeel klein spinnetje!

2. Pas waren wij in de wei en we hadden even een veulentje en een shetlander uit de wei gehaald een grote D stond er nog in.
Maar ze werd helemaal gek ze ging heel hard door de wei heen rennen, bokken enz.
We dachten we nemen haar wel even mee.
maar de wei heeft een hoek dus ik kon niks zien ik dacht dat mijn zus hem had maar ze kon haar niet te pakken krijgen, ik had het hek al open gedaan en ik stond klaar om haar tegen te houden maar ze stond recht voor mij en toen sprong ze gewoon over mij heen, ik ben dan niet zo heel erg groot :o
Maar wat ik dus wou vragen, zou ze gewoon helemaal in paniek zijn? of zou ze mij willen ontwijken want uitwijken kon niet meer.

mvn

Re: spin?! en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:15

voor vraag 2, of een combinatie. heeft ze niet last van verlatingsangst?

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:27

Vraag 1) Zou ik niet weten. Het zou best gek zijn als een paard bang is voor een spinnetje. Die zitten ook vaak genoeg in de stal. Maar ook paarden kunnen bang zijn. Er zijn zat mensen die al gillend op de tafel springen voor een spinnetje. Waarom mag een paard dan niet bang zijn? Maar ik denk toch dat het niet door het spinnetje kwam. Al zou het wel grappig zijn :+
Maar je zou het wel moeten kunnen zien, focuste hij echt op die spin? Dan zou het best wel kunnen, al lijkt het me wel raar. :+

Vraag 2) Knap veulentje! :) En het zou kunnen dat hij sprong omdat hij niet meer kon ontwijken. Maar dat lost dat 'gekke' gedrag niet op. Het gaat erom dat hij zo begon te rennen etc.
Ik denk net als mvn dat het verlatingsangst is ;)

Pikeur

Re: spin?! en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:30

Citaat:
1.Wij hebben een poosje geleden een pony gehad die niet de trailer in wou omdat er een spin in zat.
Maar zou dat echt een spin kunnen zijn of zou er iets anders zijn waar ze bang voor was?
ik kan me haast niet voorstellen dat een pony bang is voor echt een heeel klein spinnetje!

Was jij niet toevallig bang/gericht op de spin waardoor je paard dacht dat er ergens iets engs zou zijn?

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 16:18

Pikeur schreef:
Citaat:
1.Wij hebben een poosje geleden een pony gehad die niet de trailer in wou omdat er een spin in zat.

Was jij niet toevallig bang/gericht op de spin waardoor je paard dacht dat er ergens iets engs zou zijn?

ja misschien kan het wel, ik ben best een beetje bang voor spinnen ja :o

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 16:19

Makkie123 schreef:
Vraag 1) Zou ik niet weten. Het zou best gek zijn als een paard bang is voor een spinnetje. Die zitten ook vaak genoeg in de stal. Maar ook paarden kunnen bang zijn. Er zijn zat mensen die al gillend op de tafel springen voor een spinnetje. Waarom mag een paard dan niet bang zijn? Maar ik denk toch dat het niet door het spinnetje kwam. Al zou het wel grappig zijn :+
Maar je zou het wel moeten kunnen zien, focuste hij echt op die spin? Dan zou het best wel kunnen, al lijkt het me wel raar. :+

Vraag 2) Knap veulentje! :) En het zou kunnen dat hij sprong omdat hij niet meer kon ontwijken. Maar dat lost dat 'gekke' gedrag niet op. Het gaat erom dat hij zo begon te rennen etc.
Ik denk net als mvn dat het verlatingsangst is ;)

vraag1 ja er was verder niks engs in de trailer dus, ja ik denk het wel.

vraag2 misschien heb ik het een beetje onduidleijk opgeschreven maar die D pony sprong over me heen :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:26

1. paarden zijn niet bang voor spinnen :n

2. Paarden zijn kuddedieren, als je de andere bij een paard weghaald en die dan alleen laat, raken ze bijna altijd in paniek. Een paard uit de groep halen gaat dan beter, omdat jij bij het paard bent.

Melly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:39

Haha een pony bang voor spinnetje, apart:P