ik heb zelf 2 paarden, en het zijn echt 2 schatten.. maar toch een paar probleempjes..

ik zal het verhaal wel vertellen.
ik ben naar noorwegen verhuist, en dus 1 paard gekocht, en die bij een ander paard gezet die ook zo goed als van mij is. dus eigelijk verzorgpaard.
mijn eigen paard heet Bonika en mijn verzorgpaard heet Odin.
maar sinds ik Bonika bij Odin neer heb gezet kan odin niet meer zonder bonika.
dus als ik ga rijden met bonika gaat hij hinneken. het is wel al veel minder dan vroeger. het is nu maar zo'n 3 keer..

maar toch.
maar ik kan dus ook niet met odin gaan rijden zonder bonika erbij. omdat die dan helemaal gek word, en hij heel sterk is.
dat was het eerste probleem.
maar nu nog een probleempje
odin is heel dik. want voordat ik er was heeft die hele tijd in zijn eentje gestaan in een stal en wei.hij werd nooit gepoetst en dus beetje verwaarloost zag die eruit, hij ziet er nu gelukkig al veel beter uit! het enige probleem is dat ie te dik is!
en er komt 1 keer in de week iemand bij mij rijden. dus dan kan ik odin ook berijden.. maarja. hij heeft niet altijd zin en dan stopt die ermee.. en dan krijg je hem zowat niet meer vooruit. ik heb nu met sporen geprobeert( en nee niet hardhandig) en toen deed die wel helemaal normaal ik hoefde bijna geen hulpen te geven.
en het raare is, het is echt een knuffelpaardje, die echt altijd geknuffelt wilt worden. maar rijden is wat minder bij hem.. en ook verder nooit vervelende dingen met hem als ik hem roep komt die gewoon en geen stal gebrek ofzo.

maarja nu dus de vraag,, hoe krijg ik meer afstand tussen hun? en hoe gedraagt die zich liever met rijden(dus moet ik met sporen blijven rijden?) en de dikte? ze staan nu dag en nacht in de wei. ze krijgen alleen vitamine erbij. en dat is maar 1 handje.
dus dat ga ik er zeker niet af doen! maar hebben jullie tips? het is trouwens neit dat die te moe is ofzo om verder te lopen of dat die het niet kan dragen want zo zwaar is die gelukkig niet meer.
eerst kon die namelijk niet eens 10 cm bokken.. omdat dat te zwaar was.. en die gaan nu wat hoger haha:P
ik hoop dat jullie me beetje kunnen helpen!