bijten naar mijn schoenen/benen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bnalover

bijten naar mijn schoenen/benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:29

Mijn veulen ( ondertussen al 2jr) bijt heel vaak naar mijn benen en naar mijn voeten.
Nooit naar mijn handen of naar mijn gezicht :O

Heeft iemand hier een verklaring voor??

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:34

Dat doet mijn ezelruin ook....Hij is 6 en gaat hij eerst ruiken en likken aan je benen en dan hapt hij oppeens. Het paard van daar doet het ook die is nu 4,5 jaar die heeft iets met schoenen...Ze gaan gewoon op ontdekkingsreis, een mensenlichaam moet je natuurlijk wel eerst helemaal inspecteren en kijken of je erin kan bijten :=

Tigra_

Re: bijten naar mijn schoenen/benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:04

Die van ons willen ook alle 3 wel eens in de schoenen bijten. Eerst snuffelen en dan happen. Snuffelen is vrij normaal schoenen komen overal dus zitten er allerlei geuren aan. Als ze willen happen zeg ik gewoon nee en trek me voet terug.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:28

Mijn jaarling doet dat ook. Al wel steeds minder. Wat mij opvalt is dat als hij stoeit met de ruin, hij ook altijd naar de benen bijt. Ze proberen elkaar in de knieën te bijten zodat de ander valt. Volgens mij heeft dat dus puur met dominantie te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:31

is speelgedrag, paarden onderling happen inderdaad ook naar elkaars benen..immers als je het been van je tegenstander pakken kunt dan kun je hem onderuit halen en ben jij de winnaar.
hoe dan ook...niet toestaan.
nu is het wel grappig dat er zo'n veulen aan je voeten zit,maar als het straks volwassen is dan is het niet leuk meer

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:43

Mijn verzorgpony die doet het ook. Maar dat komt omdat ik haar altijd snoepjes geef. En dan denkt ze dat ik nog een snoepje heb. Het is net wat Ellepel zegt het is nu nog wel grappig, maar straks niet meer als ze ouder zijn.